Saját Otthon Projekt

Megkaparintottam a tökéletes mézeskalács receptjét

Megkaparintottam a tökéletes mézeskalács receptjét

2018. 11. 25. Schulz Veronika

Szép lassan mindenki megkezdi a karácsonyi készülődést. Így november végén már nem találom túlzásnak, mert ez a bő 3 hét ilyenkor már pikk-pakk elrepül. Arról ne is beszéljünk, hogy még hátravan 2 szombati munkanap, úgyhogy karácsony előtt eléggé lecsökkent a készülődésre szánható hétvégék száma.

Éppen ezen okból kifolyólag álltam neki én is a mézeskalács-sütésnek. A mai egy rendhagyó recept lesz, ezt nem úgy készítettem, hogy én is tudjak belőle falatozni, hiszen cukor is és méz is van benne, ráadásul fehér liszttel készül. 

Viszont ennél egyszerűbb receptet én még nem találtam erre a finomságra, ajándéknak és dekorációnak azonban tökéletes lesz. Annak, aki lelkiismeret-furdalás nélkül fogyaszthat cukros ételt, annak egyenesen maga a tökély:
2018-11-25-15-26-41_fotor_fotor.jpgHozzávalók:
750 gramm liszt
20 dkg méz
15 dkg vaj
20 dkg porcukor
3 tojás
1 evőkanál szódabikarbóna
1/2 csomag mézeskalács-fűszer
csipet só
reszelt citrom és narancs-héj

Először mikróban felolvasztjuk a vajat, a mézzel együtt.  Ha teljesen felolvadtak, akkor a liszten kívül az összes hozzávalót hozzákeverjük szép simára, majd végül a liszttel összekeverjük. Nem kell megijedni, hogy nem elég szilárd a tészta, tökéletes lesz, váljon el az edény aljától, ennyi a lényeg.

A tésztát hagyjuk egy napig/legalább egy éjszakát állni, letakarva, szoba-hőmérsékleten. Egy deszkán kinyújtottam és a megfelelő formák kiválasztása után kiszaggattam őket és 160 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt készre sütöttem. Ha kihűltek, díszíthetjük őket, nekem volt itthon készen kapható díszítő-ceruza, (cukormázból) lássuk be, kézügyességet tekintve: 

"Jók lesznek azok díszítés nélkül is!" :D

2018-11-25-15-32-16_fotor.jpg
Boldog, jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.   

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9414392626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása