Saját Otthon Projekt

Ízkavalkád a karácsonyi kuglófban

Ízkavalkád a karácsonyi kuglófban

2018. 12. 04. Schulz Veronika

A kuglóf  tipikusan az a desszert, amit szinte képtelenség elrontani.

Ahogy tudjátok, nem vagyok különösen édesszájú ember. Tegnap azonban elkapott a karácsonyi hangulat, amelyhez párosul a karácsonyhoz elengedhetetlen sütemények elkészítése.

Ennek köszönhetően készítettem el ezt az igazán téli hangulatú, karácsonyi kuglófot, amelynek az eredménye egy isteni finom csokoládés, mogyorós, narancsos, gránátalmás ízkavalkád, természetesen cukormentes változatban.

Minden szükséges alapanyagot gyorsan beszereztem és neki is láttam az elkészítésének:
kep1.jpg

Hozzávalók:
50 dkg Castello Fit&Well Teljes kiőrlésű búzaliszt
15 dkg Castello Fit&Well Fehér tönkölybúzaliszt
25 dkg Milbona vaj
6-8 dkg Castello Fit&Well Xilit (ízlés szerint)
5 evőkanál Tutti Holland kakaópor
4 egész tojás
2 dl tej
2 tábla J.D. Gross Étcsokoládé (70% kakaótartalommal)
Alesto földimogyoró (ízlés szerint)
2 dl Deluxe ír krémlikőr
1-1 narancs, fél citrom és 1 db gránátalma kifacsart leve
fahéj, szegfűszeg, kandírozott narancshéj (ízlés szerint)

kep4.jpgLássunk is hozzá:
Melegítsük fel a vajat és keverjük habosra a Xilittel és a tojásokkal. Mérjük ki a liszteket egy tálba és apránkét adagolva adjuk hozzá a vajas keveréket.

Ha ezzel megvagyunk, öntsünk a tésztánkhoz a tejet, dolgozzuk simára a masszánkat. Az alap tésztánk ezennel el is készült, láthatjátok, gyerekjáték az elkészítése.

Készítsünk elő még egy edényt és a kikevert masszát válasszuk ketté. Az egyik adaghoz hozzákevertem a kakaóport, a likőrt, az egyik tábla csokoládét és a mogyorót feldaraboltam, azt is hozzátettem.

Végül felturbóztam a gyümölcsök levével és a kandírozott narancshéjjal. A tészta másik feléhez reszeltem narancshéjat, belekevertem a másik narancs kifacsart levét, fahéjjal és szegfűszeggel ízesítettem.

A sütőt előmelegítettem 190 fokra. A kuglóf -formát befújtam egy úgynevezett “elválasztó spray”-vel, ami tulajdonképpen a sütőpapír helyettesítését szolgálja.

Már többször szemeztem vele, hogy kipróbálom, most meg is vettem, teljesen elégedett vagyok vele, szerintem át is térek rá végérvényesen.

Utolsó mozzanatként a kétféle tésztát két oldalról, de egyszerre csorgattam a formába és egy tű segítségével megpróbáltam kicsit márványosra alakítani.

A korábban előmelegített sütőben 40-45 perc alatt készre sütöttem, a tészta állagát közben tűpróbával ellenőriztem. Amíg sült, pár perc alatt olvasztottam hozzá csokoládét vízgőz fölött, amit egy kis darab vajjal és Xilittel kevertem el. Az elkészült kuglófra ráfolyattam a csokoládét, darabolt mogyoróval és gránátalma.maggal díszítettem.

Láthatjátok, hogy egy kuglóf elkészítése akár egy kisgyereknek is sikerülne, tulajdonképpen csak az alapanyagok összekeveréséhez kell értenünk, a többit a sütő elvégzi helyettünk. :)

Mindenképpen csak buzdítani tudlak Benneteket, készítsétek el, és már zsebelhetitek is be a bókokat! ;)

kep3.jpg

kep2.jpgBoldog, jó étvágyat hozzá!

A bejegyzést a Lidl szponzorálta.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7914426190

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása