Saját Otthon Projekt

Borús idő ellen: tárkonyos raguleves

Borús idő ellen: tárkonyos raguleves

2019. 05. 05. Schulz Veronika

Ezen a "csodás" napon az embernek nagyon kimozdulni sincs kedve a lakásból. Mivel hajnalban kidobott az ágy, így nyitás után nem sokkal én már végeztem az aktuálisan szükséges bevásárlással és azóta az orromat sem dugtam ki. Hozzáteszem, inkább ilyen idő legyen, -hogy egész nap esik-, mint, hogy fújjon a szél. Azt nem szeretem. 
Egy ilyen borongós napon nincs is lélekmelengetőbb egy tál forró és tartalmas levesnél. Ma egy bármikor bevethető, örök klasszikust hoztam, ráadásul elronthatatlan. 
4_6.jpgMutatom, én hogyan készítem a tárkonyos ragulevest:
Hozzávalók:
1 egész csirkemell (csont nélkül)
3 egész sárgarépa
2 egész fehérrépa
zöldborsó (mirelit vagy konzerv, teljesen mindegy)
6-8 fej gomba
1 fej vöröshagyma
pár gerezd fokhagyma
1 doboz főzőtejszín
3,5-4 dl húsleves alap (húsleveskockát is használhatunk helyette)
só, bors, tárkony, citromlé
1 evőkanál vaj
A zöldségeket meghámoztam, a répákat felkarikáztam, a hagymát egyben hagytam, a gombát nagyobb darabokra vágtam. A vajat egy lábasban felolvasztottam, rádobáltam a répákat, alacsonyra vettem a lángot, a lábast fedővel lefedtem, és a zöldséget puhára pároltam. Ezalatt a csirkemellet felkockáztam. Miután a répa megpuhult, hozzátettem a felkockázott húst, valamint a gombát és a répával együtt azt is fehéredésig pároltam. Felöntöttem a húslevessel, beledobtam a hagymát és a fokhagymát és közepes lángos összefőztem. Legvégén adtam hozzá a borsót, mert az hamar megpuhul. Egy edénybe pár merőkanálnyi forró levest kimertem, hozzákevertem a főzőtejszínt és óvatosan visszaöntöttem a levesbe, lassan összekevertem és összeforraltam. 
Sóval, borssal ízesítettem, tettem bele pár kiskanál citromlevet, és nagyon sok tárkonyt, utolsó mozzanatként. 
Tényleg elronthatatlan, bátran ajánlom mindenkinek, isteni finom, melengeti a lelket. :)
Boldog, jó étvágyat hozzá! :)
1_10.jpg
Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.   



A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5214809156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása