Saját Otthon Projekt

A karácsonyi készülődés 9 vicces tanulsága

A karácsonyi készülődés 9 vicces tanulsága

2020. 12. 12. Diamia8

Lassan tényleg itt a karácsony és az idei évhez hasonlóan teljesen rendhagyó lesz. Lelkileg próbálom is felkészíteni magam a még több itthon töltött időre és ennek a legjobb módja, ha megpróbálom viccesen felfogni. Tapasztalatból mondom ugyanis, hogy csak is a humor és a nevetés segíthet át a nehéz időszakokon. 

Gyakran szoktam magamon is nevetni, mert néha valóban vicces lehetek kívülről... Nem csak akkor, amikor elesek, megcsúszom vagy nekimegyek valaminek, hanem amikor nem jut eszembe, rosszul mondom vagy csak túl naivan nem vettem észre, hogy mit is mondtam/írtam... (szuper példáért ide érdemes kattintani)

zokni_1.jpg

Az idei karácsony egyébként vicces tanulságok levonására ösztönzött, amiket először csak a magam örömére gyűjtögettem. Néha, ha eszembe jutott vagy rápillantottam az egyik tanulság alanyára, akkor jókat derültem. Innen jött az ötlet, hogy akár listába is foglalhatnám. Talán akkor nem csak nekem lesz jobb kedvem! :)

Kezdjük is a listát rögtön az egyik leglényegesebbel:

#1 Ne változtass a karácsonyfadíszek színén!

Nincs is kényelmesebb, mint előkeresni a régi tárolókból a régi díszeket. Egyszerűen csak feldobálod a fára, no stressz:

Ha azonban új színekkel próbálkozol, akkor az még több díszhez és még több tárolódobozhoz fog vezetni. Természetesen ezeket pedig karácsony után valahol tárolnod kell és még arra is kell ügyelni, hogy a rákövetkező évben megtaláld... Ugye hogy szinte mission impossible???

#2 - A Covid miatti társasági élet hiányát ne pótoljad DIY karácsonyfadíszek készítésével!

Akkor se, ha sorra pattannak ki az ötletek a fejedből! Hiszen őszintén szólva én már ott tartok, hogy arra sincs idő, hogy a saját magam által készített különféle változatokat feltegyem blogra. Nem hogy az egyéb témákat, amiket karácsony előtt szerettem volna posztolni?!?!?!

#3 A Mikulásvirág nem szeret és kész

Vannak dolgok, amiket nem érdemes erőltetni! Az idén megtanultam, hogy a Pénzlevelű Pileán kívül a Mikulásvirág sem szeret. Ne is próbálkozzak másik példánnyal! A tömeggyilkosság nem menő…collage_fotor.jpg

 

#4 A lelkileg nyugodt és stresszmentes november és december nem létezik

Roppant naiv dolog volt abban bíznom,  hogy idén nyugodt karácsonyi készülődésben lesz részem és nem stressztől kimerülve, fáradtan és meggyötörten nyomom végig ezt az időszakot. Ugyanis az eddig gyakorlati tapasztalatom azt mutatja, mindig ilyenkor szakadok meg a munkában. 

Természetesen 2020 nem hazudtolta meg magát és megmutatta, hogy lehet még durvább is.

 

Viszont legalább idén nem szedtem fel a szokásos 3 kilót karácsony előtt, amit utána nyögvenyelősen tudtam csak leadni. Sőt, szeptember óta pont 3 kg-ot fogytam. Ez legalább boldogít, mert sajnos igazi stresszevő vagyok.

 

Már alig várom, hogy 24-én este befeküdjek a macska mellé a karácsonyfa alá és csak aludjak!

 

#5 Csodás dolog a mézeskalács sütés, de inkább csak beszerzem a kész tésztát és díszítésre fókuszálok!

Az legalább nem okoz csalódást és a dekorálás nekem igazi pihentető tevékenység. Az igazi sütés azonban óriási mumus. Emiatt 8 éve terveztem a mézeskalács sütést és idén ezzel a "kis" csalással ezennel lehúzhatom a bakancslistámról.

 

Bizonyítékul pedig megmutatom az első adag kész tésztás mézeskalácsunkat, ami teljes sikert eredményezett! Hédi, az egyik barátnője és én igazi cukormázas csodákat alkottunk. Külön öröm, hogy ízre is teljesítették az elvártakat. 

mezeskalacs.jpg 

#6 Karácsonyi menü kitalálása minimum 4X nehezebb, mint a hétvégi menü megálmodása

Hiába agyalok november 2-ka óta a karácsonyi menün, megvettem legalább 3 receptes újságot, néztem át legalább 2 szakácskönyvet és kerestem rá a témára az interneten, még 2 héttel karácsony előtt is ugyanott vagyok. SEHOL!!! Csak most már pánikolok is....

 

 #7 Az apró díszek, aprólékos ragasztópisztolyozása nem csak másodfokú égési sérüléseket okoz, de a géllak fényét is eltünteti

A jó hír, hogy most már az összes seb begyógyult és már nem is tervezek hasonló aprólékos ragasztást elkövetni. Ezzel amúgy is kimerítettem az idei égési sérüléses keretem. 

 

#8 Apropó géllak: a legvilágosabb színre tuti a legsötétebb, a legsötétebbre pedig a legvilágosabb festék csöppen.

Ráadásul alapos sikálás után is ott marad egy-két helyen, hogy kénytelen legyek türelmesen kivárni a következő alkalmat. Azt már nem is kell külön megemlítenem, hogy általában 2 nappal a friss köröm után szokott megtörténni a "váratlan" baleset...

 

#9 Veszélyes dolog a lányomat bevezetni a kreatív alkotás és a dekorlálás világába

Egyrészt a szobájában minden festékes és ragasztós lesz, másrészt meg a féltve őrzött kellékeid is pillanatok alatt leamortizálódnak.

 

Plusz ráadás, hogy innentől kezdve a pénztárcád is duplán bántja!

 

 

Ki szokott még hasonlóan vicces tanulságokat gyűjtögetni? 

 

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.   

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1716329012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása