Saját Otthon Projekt

A régi sólámpa menő lámpásként kezdett új életet

A régi sólámpa menő lámpásként kezdett új életet

2021. 02. 08. Diamia8

Még a nagymamámtól kaptunk egy óriási sólámpát, amikor a kislányom asztmatikus hörghurut nevű betegséggel küszködött. Nagyon jó szolgálatot tett, mert a gyógyító hatása mellett még éjjeli fényként is funkcionált. Szerencsére a betegséget már jó régen kinőtte és így nem igazán vettük hasznát. 

Pár éve azonban asztmás lettem és a téli időszak nem éppen ideális. Éppen ezért gondoltam, hogy a sólámpa akár a mi hálószobánkban is jó szolgálatot tudna tenni. Természetesen nem az eredeti formájában, hanem kicsit átalakítva. Így született meg az ötlet, hogy az egyik lámpásomat fogom átalakítani.

Közel egy hónapja már be is üzemeltük és valóban érezni, hogy jóval kellemesebb a hálószobánk klímája. Minden délután bekapcsolom és csak lefekvéskor kapcsolom ki. Ezáltal reggel sem érzem azt, hogy elhasználtuk a szobában a levegőt. Egyszerűen imádom!  

Nappal is jól mutat:

20210204_151425.jpg

20210204_151358.jpg

Esténként azonban megmutatja igazi arcát:

20210126_172429.jpg

20210126_172406.jpg

Fel-le-fel-le... Jó játék! :D

20210207_142112-animation.gif

Hozzávalók:

  • egy óriás sólámpa
  • kalapács
  • 2 db zacskó 
  • ragasztó
  • drót
  • lámpás, amiben lehetőleg van már egy mozdítható üvegbúra
  • ragasztó, amely szinte bármilyen felületen, bármit megragaszt

Elkészítése:

#1 - A mi lámpánk egy óriási darab, amely valóban nagyon nehéz, igazi fajsúlyos darab volt:

20210124_120324_1.jpg

#2 - Le kell csavarozni az alját és kiszedni magát a lámpa részt.

#3 - Ezt a részt erősítettem egy drót segítségével a lámpás aljára, de előtte még átfűztem a lámpa fa részén:

20210126_134309_1.jpg

#4 - Jöhet a ragasztós rész, amikor szépen a fatalpra ragasztottam a lámpást. Vártam egy napot, hogy biztosan megkössön a ragasztó és örömmel konstatáltam, hogy atombiztos lett:

20210126_134728_1.jpg

20210126_134732.jpg

#5 - ezután a mécses tartóját fordítva visszahelyzetem a helyére. A lámpa sórészét 2 réteg zacskóba helyezve elkezdtem szétverni a kalapáccsal. A nagyobb darabokkal pedig szépen felöltöttem az üveg és a kötél közötti részt:

20210204_151425.jpg

Rengeteg himalájai só maradt még, így még lehet bőven kreatívkodni... ;-)

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr216419000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása