Saját Otthon Projekt

Mini faszeletekből karácsonyfadísz

Mini faszeletekből karácsonyfadísz

2015. 11. 13. Diamia8

Még 2 hete beugrottam a közeli barkácsboltba fenyőlécekért és megakadt a szemem egy zacskón, amiben vastagra szelt faszeletek voltak. Elég jó áron kínálták őket, mert 25 darab volt 360 Ft. Így természetesen nem tudtam otthagyni őket...

Ez kis kitérő azért picit felülírta a terveimet, mert eredetileg vékonyabb és nagyobb szeletekből képzeltem el karácsonyfadíszeket. A vékonyak és nagyobbak azonban igen drágák és nem szerettem volna túl sok pénzt költeni erre a projektre.

Szerencsére a faszeleteken kívül mindenem volt otthon, így egy kivételesen otthon töltött délelőtt alatt meg is alkottam a mini díszeket. Nagyon könnyű az elkészítése, így még gyerkőcökkel is szuper program. Ráadásul elég pénztárcakímélő dekoráció:

DSC_0826_Fotor

DSC_0831_Fotor

DSC_0825_Fotor

DSC_0827_Fotor

Hozzávalók:

  • Faszeletek tetszés szerinti darabszámban /én 14 darabot készítettem/
  • Képakasztó
  • Ecset, akril festék /esetleg alkoholos filc/
  • Ceruza
  • Fonál
  • Ragasztópisztoly

DSC_0651_Fotor

Elkészítése:

  1. Először nagyon híg, szinte víz állagú fehér festékkel fessük be szeleteket, mert így szépen megmarad a fa erezete.

Száradás után rajzoljuk fel a kívánt mintákat a fára. Lett itt minden: Dala ló, fenyőfa, csillag, szív, csíkok és a neveink. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor inkább használjunk sablont.

DSC_0653_Fotor

2. Eredetileg filccel terveztem a mintákat kiszínezni, de a végén mégis inkább akril festékkel pingáltam ki az összeset. Most már tényleg ott tartok, hogy a végén megszeretem a festést! :)

DSC_0660_Fotor

3. Száradás után fordítsuk meg az összes korongot és helyezzük fölé a képakasztókat, mert ez segít majd a ragasztópisztolyozásnál:

DSC_0663_Fotor

4. Kezdjük el ragasztópisztollyal egyenként a képakasztók felragasztgatását:

DSC_0664_Fotor

5. Ha pedig megköt a ragasztó, akkor már csak az akasztókat kell kell megalkotni a fonálból és készen is vagyunk! :)

Ilyen az esti fényekben:

DSC_0010_Fotor

DSC_0009_Fotor

DSC_0006_Fotor

DSC_0004_Fotor

DSC_0002_Fotor

Nem maradhatott ki az sem, hogy kapjon pár kiegészítő díszítést, mert nem árválkodhat egyedül. Előkerültek a csillagok, a porcelán angyalkák, a mécsestartó házikó és az Ebay-en rendelt cukorka alakú díszek:

DSC_0846_Fotor

Ugye, hogy milyen jól mutatnak? Karácsonyfára is lehet akár aggatni! :)

Ha kedvetek van, akkor bátran álljatok neki a sorozatgyártásnak. Ha nem szeretünk rajzolni vagy festeni, akkor matricákkal is helyettesíthetjük a mintákat. Azt aztán tényleg nem lehet elrontani. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8612573433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása