Saját Otthon Projekt

Merüljünk el a chiliszószban!

Merüljünk el a chiliszószban!

2021. 09. 16. Diamia8

Még a nyár elején kaptam anyukámtól egy óriási habanero paprikát, amely elkezdte ontani a termést és folyamatosan tudom róla szedni.

A probléma csak az volt, hogy annyira erős a paprika, hogy képtelenség megenni, hogy ne szenvedés legyen a vége. Egyik nap beugrott, hogy talán meg kéne próbálkoznom valamilyen Chili szószt befőzni, hogy az erőssége elviselhető mértéket öltsön.

20210909_130707.jpg

Meglepődtem, hogy mennyire nehéz igazi szósz receptet találni az interneten. Sokáig kellett keresgélnem, amire megtaláltam a számomra tetszetős kinézetűt, amely az összetevőket tekintve is meggyőzött. Ide is linkelem az eredeti receptet, mert őszintén szólva amúgyse hinné el senki rólam, hogy magam találtam ki!  :D

Az eredeti recepthez képest azonban egy minit változtattam, mert valahogy nekem hiányzott a vöröshagyma. Márpedig szerintem a hagyma szinte mindenhez tökéletes választás. Így a receptbe legtöbbször lilahagyma kerül:

  • 0.8 - 0.85 kg kápia paprika
  • 0.2- 0.15 kg habanero paprika, de néha chili is kerül bele. Természetesen igény szerint lehet az erősséget a mennyiségek eltolásával változtatni
  • 10 gerezd fokhagyma
  •  5 fej vöröshagyma vagy lilahagyma
  • 1.5 dl almaecet 
  • 0.5 dl balzsamecet
  • 2 ek só 
  • 1 ek cukor 
  • kevés víz 

Elkészítése:

  • A paprikákat megmosom, majd kibelezem és kisebb darabokra vágom.
  • Megpucolom az összes hagymát. A vöröshagymát félbevágom, de a fokhagymát egészben dobom a lábosba a paprikák mellé.
  • Hozzáadom a maradék hozzávalókat és pluszban szoktam még egy kis vizet is adni hozzá, hogy folyósabb legyen és olyan igazi szósz állaga legyen a végén.
  • Addig szoktam főzni, amíg nem látom, hogy a hagyma is szépen megfőtt és levelekre bomlik.
  • Összeturmixolom nagyon alaposan, hogy csak elvétve maradjon benne bármilyen kis darabka.
  • Üvegbe adagolom és dunsztban hagyom pár napig.

 20210613_174455.jpg

Eddig már 3 alkalommal készítettem és a legutolsóhoz vásároltam hozzá szép üvegeket is:

20210904_112205.jpg

Végül pedig csinos címkét is kapott:

20210909_130707_1.jpg

Egyébként ilyen volt a növényke, amikor érkezett:

20210524_135352_1.jpg

Ilyen közelről a számunkra ehetetlen termése:

20210524_135410_1.jpg

Nyár elején átültettem először csak egy olyan kaspóba, amit találtam. Azóta pedig kapott egy szép terrakotta cserepet és még nagyobb lett...

20210605_160314_1.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr10016686974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

degeco 2021.09.17. 12:24:18

Azok a csinos címkék úgy néznek ki mint az én általános iskolai fizetem 40 éve

Csecse Becse 2021.09.17. 14:12:09

Hát, a termés alapján nem klasszik habaneronak tűnik, annak sokkal inkább csepp formájú a paprikája, de sebaj. Egyébként a szószhoz érdemes valamilyen olaj félét is hozzáadni (én olívát szoktam) , lévén a kapszaicin (ez adja az erejét) alapvetően zsíroldékony. Sima só helyett füstölt sóval (Maldon-sóval) plusz ízt nyer. ;)

Diamia8 2021.09.18. 10:30:58

@Csecse Becse: köszi szépen a tippet! A következő adagot már így fogom készíteni.
Anyukám mondta habaneronak, de majd akkor utánanézek.
süti beállítások módosítása