Saját Otthon Projekt

Egyszerű és nagyszerű fugafestés

Egyszerű és nagyszerű fugafestés

2022. 02. 16. Diamia8

Nagyon régóta adós vagyok a fugafestés projekttel, de bejegyzést írni valahogy nem jött meg a kedvem. Még a fotózás is elmaradozott, így a konyhai csempe és a nappali rész kész állapotát sem annyira tudom bemutatni. Pedig szerintem minden szempontból megérte a fáradtságot!

Annak idején még Juditu oldalán láttam meg a fugafilcet és rögtön fellelkesültem. Ez azonban csak addig tartott, amíg meg nem láttam a filc árát. Ekkor azonban eszembe jutott, hogy Kínában biztosan kínálnak megfelelő alternatívát. 

Nem is csalódtam, mert rögtön megtaláltam a árban is megfelelő filceket. Ez jó régen volt, talán pont tavaly ilyenkor érkeztek meg. Sokáig hozzájuk sem nyúltam, de egyik nap hirtelen megjött a kedvem. Legelőször a konyha a fugájának estem neki, ami bézs árnyalatot kapott. 

Az egész projekt azért keltette fel az érdeklődésemet, mert nálunk a fugák mindenféle színűek. Nem egyszínű, hanem a sötétszürkétől a fehérig terjed. Látszik, hogy magában az anyagában is eltérés van és néhol szerintem próbálták utólag is javítani. Ezt igazolta a filc is, mert egyes részeket alig akarta befogni és nem a zsírosság miatt. Ott ugyanis olyan volt a fuga, hogy szinte ette a filc hegyét.

Legelőször el is követtem az a hibát, hogy túlságosan rányomtam a hegyét, aminek következtében már pár csempe után elkopott. Még szerencse, hogy mindegyik filchez adtak 2 hegyet és utána már jóval óvatosabb voltam. :)

A nappali és a konyha egyébként világosszürke árnyalatú lett és szerintem sokkal jobban mutat. Most már valahogy kibírjuk vele a felújításig!fuga_festes1.jpg

Utána közelebbről:

20220123_121815.jpg

20220123_121829.jpg

20210906_102931.jpg

Előtte:

Itt azért jól látszik, hogy nem egyszínű maga fuga és nem sikerült valami jól anno a felrakásuk:

20210905_144016.jpg

Itt még száradnia kell:

20210905_144022.jpg

Egyszer festve egyik oldal, száradás nélkül és mellette az eredeti:

20210905_144701.jpg

Kétszer festve, éppen száradás alatt, utána töröltem a részt, ahol kimentem... Tanács: ne este álljunk neki, akkor ugyanis könnyebb kimenni a vonalból... :)

20210906_102916.jpg

A járólap itt éppen szárad. Ahol világos, olyan árnyalatú lesz:

20210909_120043.jpg

Durva a különbség a kettő között! A járlólapon egyébként nagyon sokat szenvedtem. Ez nem a filc hibája, mert sok helyen alig volt fuga és ott nehéz volt lemenni a két járólap közé. Körülbelül 0.5 cm-es helyek is voltak... 

A másik problémát pedig az jelentette, hogy sok helyen a járólapon is ott maradt a fuga és ott nehéz volt festeni. Természetesen ott a végeedmény sem lett tökéletes. (Nem tudom, hogy ki fugázott itt anno, de én már akkor újrakezdettem volna vele...)

20210909_122028.jpg

20210909_122038.jpg

20210909_130412.jpg

Talán itt látszik a különbség egy picit. Lényegesen jobban mutat a szerintem a szürke, mint az eredeti:

20210909_130420.jpgNekem még hátravan az előszoba, de most valahogy nem vagyok ráhangolódva a projektre. Az akkor szokott jól menni, ha valami céges problémát megoldanom vagy stratégiát kell kidolgoznom. A monoton filchuzogatás közben eddig még mindig sikerült megváltani a világot. :D 

Ha Ti is hasonló projektre adnátok a fejetek, akkor ezt a filcet keressétek! Sok színben van és jók a vélemények:

20220215_180213.jpg

Szerintem amúgy megéri, mert így legalább kibírom a felújításig. Több, mint fél éve csináltam meg és sehol sem kopott meg. Ugyanolyan szép az árnyalata.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3016773774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása