Saját Otthon Projekt

Házacskák sorakozó, avagy végre elkészült az ovis projekt

Házacskák sorakozó, avagy végre elkészült az ovis projekt

2017. 03. 30. Diamia8

Még tavaly ősszel kérdezte meg a kislányom óvónénije, hogy esetleg lenne-e ötletem, hogy mire tűzzék ki a rajzokat a folyóson. 

Rögtön nem tudtam válaszolni, de aztán otthon megálmodtam egy hungarocellből kivágott, színes várost. Zita néninek is tetszett az ötlet, de kivágatni irtózatosan drága lett volna a formákat. Mivel az egyik óvónéninek az óvodában volt egy egyszerűbb hungarocell vágója, így végül hungarocell lapokra rajzoltam fel a házakat.

Sajnos az idei igazán hideg tél közbeszólt, mert megpróbálkoztam én -10 fokban fújogatni a táblákat, de végül feladtam. Lefagyott a kezem, kint a hidegben pedig értelemszerűen nem száradt még a Pinty Plus krétafesték sem. Mindig bíztam benne, hogy majd csak enyhül az idő, de az idei télre nem ez volt megírva.

Végül március elején, amikor a legviharosabb szél fújt, Hédivel nekiálltunk a festés projektnek. Nehezéknek köveket használtunk, de így is néha futkostunk a táblák után. Igazán vicces látványt nyújtottunk... Azonban valamilyen különös oknál fogva szerencsére egyik sem tört el, csak egy helyen sérült meg az egyik ház kéménye. Szinte még most sem hiszem el.

Nagyon büszke vagyok arra, hogy hozzájárultam picit a cica csoport megszépítéséhez és a gyerkőcök öröméhez. Tudom, hogy mennyit jelent egy-egy ilyen segítség az óvónéniknek és magának az óvodának is. Bátran buzdítok mindenkit, hogy ne húzza ki magát az önkéntes munka alól! Sőt, a legeslegjobb, ha önként ajánljátok fel segítségeteket. Hiszen mindenki érdeke, hogy gyermekeink szebb környezetben töltsék napjaikat és ezzel segítitek a pedagógusok munkáját.

Picit sajnálom, hogy nem vagyok profi fotós, a folyosói fényviszonyok meghaladják képességeimet és ráadásul muszáj volt vakuval fotóznom, mert élőben sokkal jobban mutatnak a házak. Remélem, hogy azért így is látszik valamennyire a végeredmény:

Hozzávalók:

  • 8 hungarocell tábla és vágó 
  • alkoholos filc
  • Pinty Plus krétafesték
  • fekete akril festék
  • ecset
  • rengeteg türelem és szabadidő

Elkészítése:

1, Rajzoljuk fel a táblákra a házakat az alkoholos filc segítségével:

2, Vegyük elő a kiválasztott festékeket, nekem egy egész arzenál Pinty Plus krétafesték állt a rendelkezésemre: Fontos, hogy ha nem krétafestéket használunk, akkor figyeljünk arra, hogy vízbázisú legyen, mert különben feloldja a hungarocellt:

3, Először maszkolgattam, aztán elfogyott a türelmem és csak újságpapírral fedtem le azokat a részeket, amelyeket éppen nem kívántam fújni. A második megoldás sokkal hatékonyabbnak és gyorsabbnak bizonyult:

4, Itt már kint festettünk a legszélvédettebb helyen, amit találtunk a Hédivel. Kiraktam egymás mellé szépen sorban, hogy biztosan jó színnel fújjam az összetartozó házakat:

5, Aznap este "már csak" az ablakokat és az ajtókat kellett felfestenem fekete akril festék segítségével. Direkt szabad kézzel rajzoltam fel mindet, mert így cukibbak lettek a házak:

6. Múlt héten végül felkerült a falra a kész mű:

Remélem, hogy a gyerekeknek is tetszenek a házikók! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8012574313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása