Saját Otthon Projekt

Egészséges házi burger, felturbózva ecetes hagymával és sok más finomsággal

Egészséges házi burger, felturbózva ecetes hagymával és sok más finomsággal

2018. 02. 18. Schulz Veronika

Ki ne szeretné a Street Food kaját? A rohanó hétköznapokban egyszerűen nincs másra időnk, csak, hogy valamit gyorsan összedobjunk. Ilyenkor jön a pizza, hot-dog, lángos, hamburger.. stb. mentőötlet. Gyorsan megvan, laktató és nem kell vele sokat foglalkozni. Napok óta vágytam már egy jó hamburgerre, de tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy az otthon készített változat ugyan jóval időigényesebb, de megéri vele foglalkozni, mert összehasonlíthatatlan a készen kapott silány minőségű, bolti utánzattal.

Pontosan emiatt inkább úgy döntöttem, - majd valahogy kibírom-, hogy inkább hétvégén vetem bele magam és akkor olyan lesz, amilyet igazán szeretek. Nem mellékes, hogy jóval olcsóbbak, mint a bolti társaik, továbbá a buci tésztáját le is lehet -már megformázva- fagyasztani és a maradékot megehetjük akár pár nappal később is.

20180218_213845_1_fotor.jpg

Hozzávalók:

A bucihoz (10 db):

75 dkg liszt (50 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt+15 dkg fehér búzaliszt+10 dkg rétesliszt)
1 evőkanál sikér
1 teáskanál só
4 dkg friss élesztő
1 tojás
1 dl főzőtejszín
1 nagy pohár tejföl
1 tojás a kenéshez
2 evőkanál szezámmag 

Az ecetes hagymához:

3 dl víz
1,5 dl fehérborecet
1 teáskanál szemes bors
2 babérlevél
1/2 teáskanál só
2 fej lilahagyma

A húshoz: 

50 dkg darált hús (legjobb, ha sertés és marhahús keveréke, én most csak sajnos sertéshúst kaptam, ezért fűszereztem valamennyire, ha csak marhából készítem, akkor só, bors és egy kis olvasztott zsiradék)
só, bors, fokhagyma, mustár, worcestershire szósz

Zöldségek, ízlés szerint (paradicsom, uborka, jégsaláta)
Sajt
Fekete erdei sonka
Gomba (pici balzsamecetkrémmel összesütve)
Ketchup, mustár, majonéz

A bucihoz a hozzávalókat a kenyérsütőben bedagasztottam, majd duplájára kelesztettem. Nem akarok dicsekedni, de eddig egyik bucim sem ízlett ennyire, mint ez. (Nem volt itthon vajam, meg joghurtom- eredetileg azzal szoktam készíteni- így jött a tejföl és a tejszín ötlete, de bevált :) )
Lisztezett deszkára tettem a megkelt tésztát, 10 darabra vágtam, majd mindegyiket egyesével gömbölyítettem. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A felvert tojással megkentem a tetejüket, megszórtam szezámmaggal és 10 percig még kelni hagytam, majd a sütőben 18-20 perc alatt arany színűre sütöttem (félidőnél visszavettem a hőfokot 160 fokra.)

A hús hozzávalóit összegyúrtam, majd az elektromos sütőn mindkét oldalát pár percig sütöttem. A zsemléket félbevágtam, alulra került egy kis klasszikus ketchup, mustár, majonéz kombó, majd a hozzávalókat szépen tetszőleges sorrendben pakolgattam egymásra (saláta, hús, uborka, paradicsom, gomba, sajt, sonka és végül az ecetes hagyma)

Egyszerűen nem tudom szavakba önteni, isteni finom, pont olyan, ahogy szeretem. Természetesen süthetünk mellé sült krumplit, én ezt most kihagytam, így legalább több hely maradt a hamburgernek! :D

Készítsétek el Ti is, a család imádni fogja, megéri egy kis plusz időt ráfordítani, ezentúl Ti is csak otthon fogjátok elkészíteni.

Ti szoktatok otthon hambit kreálni? Van bevált receptetek? Ha van, osszátok meg velünk is!

Ha nincs, készítsétek el ez alapján.

Boldog, jó étvágyat hozzá!

20180218_213845_1_fotor.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8313679746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása