Saját Otthon Projekt

Naranccsal és juhtúróval szárnyal a szárnyas

Naranccsal és juhtúróval szárnyal a szárnyas

2018. 03. 18. Schulz Veronika

Nem vagyok túlságosan jóban a gyümölcs és a hús párosával, kivétel, ha mondjuk egy vörösboros vadhús áfonyamártással van megspékelve. Erről mindig a karácsony jut eszembe, fahéjjal és szegfűszeggel ízesítve, anyukám például ezt szarvasból szokta készíteni, én pedig rajongok érte.

Ettől függetlenül nem vagyok semmi jónak elrontója, ha úgy alakul, szívesen próbálok ki újdonságokat. Így legalább hitelesen tudok nyilatkozni, saját tapasztalat alapján tudok véleményt formálni. 
Elsőre pontosan így voltam a mai étellel is, kicsit szkeptikus voltam vele kapcsolatban, vajon jó ötlet-e, ízleni fog, vagy pedig az egész a szemetesben fog landolni. 
Jelentem, nem, nem landolt a kukában, sőt már örülök, hogy elkészítettem, mert így bizonyítást nyert, hogy ez a két különböző ételfajta igenis tökéletes kiegészítője lehet egymásnak. Belátom, kicsit nyitottabbnak, befogadóbbnak kell lennem és máris kitárul a világ. :)
4_1.jpg
Lássuk a hozzávalókat:

50 dkg csirkemell
10 dkg juhtúró
1 narancs
2 evőkanál tejföl
3 evőkanál cukormentes narancslekvár
ízesítéshez:
só, bors, szójaszósz, worcestershire szósz (1-2 teáskanál) 
köret: ízlés szerint, én most krokettet választottam hozzá

Első körben a csirkemellet felszeleteljük (én szeretem ezt a részt félig fagyott állapotban elvégezni, mert sokkal könnyebb ilyenkor szabályos szeleteket vágni) majd sózzuk, borsozzuk, meglocsoljuk a szója és worcestershire szószokkal, vékonyan pedig mindkét oldalát megkenjük lekvárral.
A hús mindkét oldalát ezután közepes lángon, vagy - ahogy én készítettem - elektromos sütőben megsütöttem, oldalanként 2-3 percig, vigyázva, nehogy a lekvár megégjen.. Amíg a hús sült, a sütőt 200 fokra előmelegítettem és a készen kapható krokettet rápakoltam a sütőpapírral bélelt tepsire és 20 perc alatt, olaj nélkül, aranyszínűre sütöttem. 
A juhtúrót elkevertem a tejföllel, pár csepp narancslevet facsartam hozzá, kicsit megborsoztam, (sót nem tettem hozzá, hiszen a juhtúró már önmagában elég sós) majd félre tettem. 
Az elkészült húst egy tányérra szedtem, megkentem a juhtúróval, tetejére pedig narancsszeleteket helyeztem. A készre sütött kroketteket mellétettem és külön kis tálba szedett lekvárral tálaltam.

Tényleg nem mindennapi ízkombináció kerekedett ki belőle, elsőre szokatlan, de összességében egy isteni finom húsétel lett a végeredmény. 
Valóban érdemes nyitni az újdonságok felé, nem szabad semmit sem elutasítani, mert ahogy most is, fantasztikus finomsággal bővíthetjük a repertoárunkat. További pozitívum, hogy maximum egy óra alatt össze lehet dobni, tehát ha mondjuk holnap munka után nincs ötleted, vacsorára mivel rukkolj elő, ez a recept tökéletes arra, hogy orvosoljuk a problémát.

Ha Ti is így vagytok a gyümölcs és a hús párosításával, ahogy kezdetben én voltam, javaslom, hogy próbáljátok ki, mert szerintem a véleményetek változni fog. 
Ha megfogadjátok a tanácsom és elkészítitek... 
Boldog, jó étvágyat kívánok hozzá! 
3_2.jpg
Ha nem, akkor magatokra vessetek! :)

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1613750972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása