Saját Otthon Projekt

Az első levendula szüret és a zsákocskák története

Az első levendula szüret és a zsákocskák története

2020. 09. 16. Diamia8

A levendula az egyik kedvenc növényem, amely ráadásul igen hálás fajta. Szereti a napfényt és nem igényel sok vizet sem. Tiszta főnyeremény a sok kényes növénnyel szemben!

Abban biztos voltam, hogy az első terasz előtti részt levendulatövekkel fogom beültetni, mert szinte mindig ide süt a nap és még az eső is csak kevés arányban éri ezt az ágyást.

A tavalyi telepítés óta pedig óriásit növekedtek a tövek és a virágzás minden képzeletemet felülmúlta. Természetesen nem szerettem volna elpazarolni a termést, mert a levendulát rengeteg módon lehet hasznosítani.

 levendula_zsak01.jpg

levendula_zsak02.jpg

Mire jó a levendula?

  • Javítja az életfolyamatokat, fokozza a testi és lelki frissességet.
  • Antibakteriális, fertőtlenítő, gyulladást csökkentő hatása van.
  • Aromaterápiában használva feszültségoldó, idegerősítő, nyugtató hatású. Enyhíti a fejfájást, a depresszív kedélyállapotot, segíti az elalvást, az alvászavarokat megszünteti.
  • Masszírozások alkalmával a fáradtságot, izomfájdalmakat, a reumás fájdalmakat csökkenti. 
  • Az immunrendszert erősíti élénkíti,
  • Relaxál, regenerál.
  • Fürdővízbe cseppentve és kicsi tejet hozzáadva segít, hogy bársonyos legyen bőrünk.

A felsoroltakon kívül most a gasztronómia terén lett igazi favorit, mert fagyitól kezdve, a szörpön át szinte mindenbe "IS" levendula kerül. Mondjuk én pont nem kedvelem ezeket a megoldásokat, de fröccsben kifejezetten rossznak találom. Eddig egyébként még csak egyszer ittam olyan szörpöt, ami meglepetésként nagyon ízlett.

Ha pedig a hagyományosabb felhasználási területre tévedünk, akkor szinte mindenki ismeri a molyűző és szekrényillatosító hatását. ;-)

Csoda a kertben 

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy milyen csodás dísze tud lenni a kertünknek ez a lila virágú növény. Hetekig illatfelhővel ajándékoz meg bennünket és cserébe csak rendszeres nyírást vár el tőlünk. Télen pedig felüdülés nézni az ezüstszürke leveit az üres és komor kertben.

levendula_zsak04.jpg

Virágát különösen kedvelik a méhek, dongók és a lepkék is. Kedvencem, a citromlepke is gyakran volt vendég nálunk, amíg virágzott. 

levendula_zsak05.jpg

levendula_zsak06.jpg

levendula_zsak07.jpg

Szüret és szárítás

Amikor már a növények nagy része kezdett elnyílni, rászántam magam a szüretre. Leterítettem a hosszú teraszra fóliát és oda helyeztem száradni a leszüretelt növényeket.

Utána pedig visszanyírtam a töveket egészen a fás részéig, hogy továbbra is a föld felett bokrosodjanak. Ezzel a művelettel még egy másodvirágzást is el tudunk érni.

Száradás után könnyebb lemorzsolni a virágokat a szárról, de így is eltartott 2 estét, amire befejeztem. Olyan sok lett, hogy a felét így is elajándékoztam az egyik szomszédunknak.

levendula_zsak08.jpg

levendula_zsak09.jpg

Zsákocskák

Idén úgy döntöttem, hogy csinos kis zsákokba töltöm majd. Pár darabot terveztem megtartani, a többit pedig a család nőtagjai és a barátaink között szeretném majd elosztogatni. 

Itthon horror összegekért találtam csak jól szellőző zsákokat, így Kínából rendeltem 50 darabot. Még így is olcsóbb volt, mint ha itthon vettem volna 10 db fele ekkora zsákot. Pedig abban még organza sem lett volna.

levendula_zsak10.jpg

Szépen megtöltögettem a zsákokat és csomót kötöttem a zsinórból, hogy biztosan ne oldódjanak ki.

levendula_zsak11.jpg

Végül ragasztópisztollyal mindegyikre ragasztottam egy kis masnit, mert így kedvesebb lett a végeredmény:

levendula_zsak02.jpg

levendula_zsak03.jpg

levendula_zsak01.jpg

Remélem, hogy tetszeni fog majd a meglepetés az ajándékozottaknak!

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8316203382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása