Saját Otthon Projekt

Csináld magad napelemes kerti lámpa rattanból

Csináld magad napelemes kerti lámpa rattanból

2021. 04. 12. Diamia8

A teraszon 2 évig színes lampionok szolgáltatták a hangulatot, de az eltelt idő teljesen leamortizálta az összeset és mindemellett a napelemek is felmondták a szolgálatot. Szerettem volna újakat, de vagy horror összegekért árulták vagy nem igazán nyerték el a tetszésemet.

Egyik nap azonban megpillantottam a maradék rattan anyagomat és jött a megvilágosodás:

A régi lampionok újrahasznosításával nádszövetből készítek lámpákat! 

Rögtön neki is álltam a nagyobb méretűnek és sikerült másnapra be is fejezni a lámpa alapját. Azonban a napelemes izzó probléma még nem oldódott meg. Elkezdtem tehát az interneten keresgélni és szerencsére meg is találtam tökéletes kiegészítőt. 5 darabot rendeltem, mert a nagy lámpába 3 égőt gondoltam, a kisebb méretűekbe pedig 1-1 darabot. 

Még aznap, amikor megérkeztek fel is kellett helyeznem a lámpát a helyére és boldogan konstatáltam, hogy jól mutat és még szuperül is működik! Most már csak a két pici van hátra és jöhet végre a nyár! 

Így mutat kora este:

20210408_195442.jpg

20210408_195245.jpg

20210408_195252.jpg

Így pedig nappal:

20210408_172200.jpg

20210408_172145.jpg

Hozzávalók:

  • Régi napelemes lampionok
  • Nádszövet
  • Hurkapálca
  • Átlátszó bubifólia
  • Ragasztópisztoly
  • Némi madzag és drót
  • Napelemes, izzó alakú lámpa
  • Fém, koszorúalap vagy drót (2 db)
  • Fém vállfa 

20210330_140009.jpg

Elkészítése:

#1 Szétbontottam a lampionokat és a legnagyobb méretűt választottam ki a nagy lámpához. A fém, kör alakú koszorúalapot összekötöttem ragasztópisztoly és hurkapálca segítségével. Ahol elsőre nem éreztem biztosnak, hogy 100%-osan megköt, ott bevetettem némi madzagot és drótot is. Utána pedig még egyszer átmentem rajta a ragasztópisztollyal.

#2 Ezután levágtam a kívánt méretet a rattanból és beáztattam a kádba, hogy megpuhuljon. Néhány helyen hozzákötöttem a felső részéhez. Mivel nem éreztem biztosnak, így alulra is tettem egy ugyanolyan átmérőjű karikát. 

#3 Bubifóliából vágtam egy csíkot és annak segítségével ragasztottam össze a lámpabúrát, mert így sikerült tartósra.

Így mutat ekkor száradás után:

20210401_134730.jpg

20210401_134739.jpg

#4 Ezután meghajlítottam egy fém vállfát, arra dróttal rákötöztem a 3 napelemes égőt. Az akasztó részét is sokkal is kisebbre hajlítottam és végül mehetett fel a helyére:

20210408_195235.jpg

Ha pedig végre lesz egy kis időm és nem leszek fáradt, akkor elkészítem a másik picit is. Most már gyorsabban is fog menni, mert nem kell menet közben kitalálnom. :)

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6016499164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása