Saját Otthon Projekt

28. Blogkostoló - Teljes kiőrlésű kis croissant-ok készültek

28. Blogkostoló - Teljes kiőrlésű kis croissant-ok készültek

2016. 04. 24. Schulz Veronika

Ismételten beneveztem egy újabb Blogkóstolóra, mert szeretek más bloggerek oldalain nézelődni, kipróbálni, mi az, amit ők tesznek le az asztalra. Milyen gondolataik vannak, mik azok az újítások, amire én nem gondolok. Két szóval: ihletet merítek.

A játék menete ugyanaz, mint eddig, sorsolás útján derül ki, hogy ki, kinek az oldaláról főz, süt meghatározott időre.

Nekem a tepszi.hu blog jutott, Sasó receptjei közül válogattam. Rengeteg ínycsiklandó receptje között a választásom egy édességre, egy teljes kiőrlésű croissant-ra esett, ennek a receptjét hoztam most el Nektek.

Bevallom, volt egy-két változtatásom, de ezek csak apróságok, így én is tudtam enni belőle, nemcsak nézegetni. :) Remélem, ez nem lesz probléma :)

DSCN2831_Fotor

A tésztához a hozzávalók a következők: 

  • 40 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 10 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 20 g élesztő
  • 1 dl olaj
  • 60 g tejföl 
  • 80 g hideg vaj
  • 1 tojás+ 1 tojássárgája
  • 2 teáskanál Stevia+Eritrit keveréke
  • 1 teáskanál só
  • 1 tojásfehérje a kenéshez
  • Kakaós töltelékhez:
  • 10 g vaj
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 1 teáskanál Stevia+Eritrit keveréke

Gyümölcsös töltelék:

  • Málnapüré
  • 1 teáskanál Stevia+Eritrit keveréke

Először összeállítottam a tésztát. Én mindent beletettem a kenyérsütő üstjébe és fél óráig dagasztottam/ mármint, a gép:

DSCN2798_Fotor

Gyönyörű, rugalmas tésztát kapunk:

DSCN2804_Fotor

A tésztát ezután négy egyenlő részre vágjuk:

DSCN2805_Fotor

Mindegyik tésztát egyesével, vékony, kör alakúra nyújtjuk. Az első lapra ráreszeljük a hideg vaj egyharmadát:

DSCN2808_Fotor

Réteszünk még egy kinyújtott tésztát, megint vajat reszelünk, a harmadikkal is ugyanezt tesszük, a negyedikkel pedig lefedjük. Ezután ismét kinyújtjuk sodrófával, majd a tészta felső részét behajtjuk a közepéig:

DSCN2811_Fotor

Majd az alsót visszahajtjuk, szintén a közepéig:

DSCN2813_Fotor

Ezután félbehajtjuk:

DSCN2814_Fotor

Majd 20 percet pihentetjük. Ezután ketté vágjuk és ismét kinyújtjuk őket, kör alakúra:

DSCN2816_Fotor

Ezután a kakaós töltelékhez a vajat kissé felmelegítjük, beletesszük a kakaót és az édesítőt. Pizzavágóval cikkekre vágjuk a tésztát, majd megkenjük a töltelékkel. Ugyanigy készítettem a málnásat is, a málnát pépesítettem és belekevertem az édesítőt.

DSCN2817_Fotor

Ezután kívülről, befelé feltekertem, így cuki croissant formát kaptam, csak kicsibe. :)

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, majd nagyjából, 25 perc alatt készre sütöttem. Teljesen elégedett vagyok a végeredménnyel, finom, egészséges, holnapra már megvan a tízóraim. :)

DSCN2831_Fotor

Bátran próbáljátok ki, leírni kicsit bonyolultabb, mint elkészíteni.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2012573781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása