Saját Otthon Projekt

Spenótos- aszalt paradicsomos kosárkák

Spenótos- aszalt paradicsomos kosárkák

2015. 02. 06. Schulz Veronika

Újra itt a hétvége, ismét hoztam egy általam kipróbált receptet. Nagyon finom, gyorsan elkészíthető még azok számára is, akik nem túl otthonosan mozognak a konyhában. Akár egy könnyű vacsorának is megfelel, de ha szombat délelőtt kitalálja a rokonság, hogy váratlanul délután meglátogatnak bennünket, ez esetben is simán megállja a helyét.

Nagyon szeretek olyan ételeket készíteni, amit szinte az itthoni hozzávalókból gyorsan össze tudok dobni. Ehhez nem kellett más, mint egy csomag leveles tészta (mindig van egy a fagyasztóban, mert szeretjük és végszükség esetén is mindig jól jön). A többi hozzávalót a recept további részében találjátok.

DSCN0252

Első lépésként belisztezzük a gyúródeszkát, majd ráfektetjük a leveles tésztát, amit egy belisztezett sodrófával kinyújtunk:

DSCN0164

 

DSCN0169

A kinyújtott tésztát egy pizzaszeletelővel vagy derelyevágóval téglalapokra vágjuk. Lehet négyzetekre is természetesen, attól függ, kinek, milyen muffin-sütője van, hány darabot szeretne készíteni, stb. Mindent abszolút rábízhatunk a fantáziánkra.

DSCN0175

Következő lépésként a tésztákat a korábban olajjal kikent (természetesen sütőpapírt is lehet használni, az mondjuk szerintem macerásabb,  de muffin-papírt is tehetünk bele) sütőformába helyezzük.

Egy jó tanács sütőpapírral kapcsolatban: amióta rátaláltam a szilikonos sütőpapírra, csak olyat veszek, nem használok mást. Sokat sütöttem már, de még soha nem ragadt bele semmibe, szemben a sima sütőpapírral.

DSCN0214

Ezzel az alapunk el is készült, tulajdonképpen félre is tehetjük.

Következik a töltelék:

Ahogy említettem, csak abból dolgoztam, amit itthon a hűtőben és a fagyasztóban találtam. Mindig tartok itthon fagyasztott leveles spenótot. Jobban szeretem, mint a megszokott spenótkrémet, mivel ez szerintem gusztusosabb, tésztákhoz szívesen használom, rusztikusabbá teszi az ételt. Szóval fogtam kb 3-4 marék spenótlevelet és összevágtam. Ha csak mártás van otthon, nyugodtan lehet azt is használni:

DSCN0182

A férjem az utóbbi két évben 6 hetet töltött kint Olaszországban. Mivel nagyon szeretem az olasz konyhát, mindig élelmiszerrel felpakolva érkezik haza. Nekem alap dolognak számít a szárított paradicsom, természetesen pár üveggel ebből is kaptam. Véleményem szerint, amit itthon lehet kapni aszalt paradicsomot, irreálisan drága és a minősége sem a legjobbnak mondható. Szemben az olaszországival, amit üvegenként potom 1 Euro-ért adnak, az íze pedig össze sem hasonlítható az itthoniéval. Hát igen, a mediterrán éghajlat előnye :) Jó hír viszont, ha  nyáron jó meleg van, ezt mi magunk is elkészíthetjük, főleg augusztusban, mikor a Lucullus paradicsomot szinte utánunk dobják, olyan olcsó.

Visszatérve a receptre. Nagyjából 4-5 darab aszalt paradicsomot felkockáztam és a spenóthoz kevertem:

DSCN0191

DSCN0210

Találtam itthon egy kis darabka kékpenészes sajtot, szintén kockára vágtam és beletettem (ez akár el is hagyható, ha valaki nem szereti)

DSCN0219

Került bele továbbá egy kis Feketeerdei sonka is felkockázva. Mindig van belőle itthon,  nagyon szeretem főzéshez felhasználni, karakteresebb az íze, mint a sima sonkának, viszont szerintem még megfizethető az ára:

DSCN0217

Végül az egész keverékhez tettem nagyjából 2 dl tejfölt, volt még itthon egy kis sajtkrém, azt is hozzákevertem, reszeltem hozzá sajtot, kb 10-15 dkg-ot és a fűszereket. (só, bors, bazsalikom és egy kis rozmaring, de ez szintén ízlés dolga)

DSCN0226

Ezeket alaposan összekevertem majd egy kanál segítségével a korábban félretett kosárkákba töltöttem, tetejét reszelt sajttal szórtam meg:

DSCN0230

DSCN0242

Az egészet 180-200 fokra előmelegített sütőbe tettem és nagyjából 25-30 perc alatt készre sütöttem.

DSCN0252

Biztos vagyok benne, hogy máskor is el fogom készíteni, variálva a tölteléket, mert annyira egyszerű és finom, hogy kár lenne kihagyni.

Remélem, Ti is kipróbáljátok, a vendégek elégedettek lesznek vele, jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7512572983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása