Saját Otthon Projekt

Retró - kicsit újragondolva

Retró - kicsit újragondolva

2015. 03. 13. Schulz Veronika

Gondolom sokszor felmerül a háziasszonyok többségében estére a kérdés:

- Mit főzzek ma?

Általában Férj erre azt válaszolja, hogy neki bármi jó, kivéve brokkoli,  karfiol, kelbimbó, tök és kapor. Egyébként különösebben nincs vele nehéz dolgom. Tegnap is ezt a kérdést tettem fel neki és adott is ötletet. Kivételesen, lelkesen felkiáltott, hogy: Brassói!! Gondoltam, tényleg régen volt, így hát neki is láttam. Az alapreceptet viszont megváltoztattam csirkemellre. (Általában sertésszűz, karaj, vagy tarja az alapanyag, de szerintem csirkéből is ugyanolyan finom.)

DSCN0453kész

Előkészítettem a húst, felkockáztam. Előtte erről is eltávolítottam a zsírosabb részeket. Bár nem volt sok, de biztos, ami tuti:

DSCN0415kész

Felkockáztam a hagymát, majd a krumplit is szép, egyenletes kockákra vágtam:

DSCN0418kész

DSCN0436kész

A hagymát beletettem egy lábasba. Egészség ide vagy oda, vannak olyan ételek, amiket szigorúan zsírral szoktam készíteni. Anyukám gyakran vesz kacsahájat és azt lesüti, abból szokott adni nekem kacsazsírt. Ezt tettem a hagyma alá, nagyon finom ízt ad neki:

DSCN0419kész

DSCN0426kész

Miután a hagyma megpirult, hozzátettem a csirkét, amit fehéredésig pirítottam:

DSCN0431kész

 DSCN0434kész

Ezután nincs más dolgunk, mint vizet önteni rá, egy fedővel lefedni és körülbelül 20 percig főzzük a húst. Utána a fedőt levesszük és nagyjából szintén 20 perc alatt a levét elfőzzük. Ezután levesszük a tűzről és hozzáadjuk a paprikát, és az egészet összeforgatjuk óvatosan:

DSCN0442kész

Ezután sózzuk, borsozzuk és majorannát is mindenképpen tegyünk hozzá. Innentől kezdve más dolgunk nincs, mint a kockára vágott krumplit bő olajban kisütni és tálalni.

Gondoltam, nem a megszokott módon teszem a tányérra, így elsőként egy tortilla lapot fektettem le, arra ráhalmoztam a krumplit, majd a húst és egy kis tejfölt tettem a tetejére. Így akár a jól megszokott módon is elfogyaszthatjuk, de akár össze is tekerhetjük a Tortillát, amit zöldségekkel tehetünk még finomabbá:

DSCN0453kész

Javaslom ennek a gyermekkorunkat idéző étel elkészítését, mert pillanatok alatt megvan és nagyon finom.

Ti mikor készítettetek utoljára?

Jó étvágyat! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7612573041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása