Saját Otthon Projekt

A burgonya továbbgondolt élete..

A burgonya továbbgondolt élete..

2015. 12. 13. Schulz Veronika

A karácsonyi menü - azt hiszem, némely háziasszony már most idegrohamot kap ettől a gondolattól. Mi anyukáméknál töltjük a Szentestét, így az ételek nagy részét Anya biztosan el fogja már előre készíteni. Egy valamit azonban biztos, hogy  én fogok az ünnepi asztalra tenni. Kicsit tovább kell gondolni a köretként eddig elkészített krumplipürét, vagy hasábburgonyát. Ez pedig a következő töltött krumpli, amit sokféleképpen lehet variálni. Pont ebben rejlik a nagyszerűsége.

A következő hozzávalókra mindenképpen szükség lesz:

  • 8-10 szem nagyméretű burgonya
  • körülbelül 25-30 dkg juhtúró
  • 30 dkg sajt, lehet keverve (Trappista, Parmezán, Eidami, Füstölt)
  • fél tejföl (nagy doboz)
  • 1 csomag bacon
  • só, bors, fűszerek, ízlés szerint

DSCN2026_Fotor

Először feltesszük főni a burgonyát, héjában. Ha elkészült, hagyjuk kihűlni, majd meghámozzuk és félbevágjuk, a belsejét óvatosan kikaparjuk, "fészket csinálunk":

DSCN2013_Fotor

Miközben hűl a burgonya, nekiállunk elkészíteni a tölteléket:

A juhtúrót egy tálba tesszük és hozzáadjuk a tejfölt, a sajtot, a fűszereket, majd az egészet alaposan összekeverjük:

DSCN1999_Fotor

DSCN2004_Fotor

Én ízesítéshez frissen szedett petrezselymet használtam, de lehet medvehagymával, oregánóval vagy bazsalikommal is ízesíteni:

DSCN2008_Fotor

Ezután a burgonyába töltöttem a keveréket, majd mindegyiket körbetekertem egy szelet baconnel és egy tepsire helyeztem őket:

DSCN2019_Fotor

Korábban már bekapcsoltam a sütőt, 180 fokra előmelegítettem. Mikor kellően meleg volt, a burgonyákat megsütöttem. Körülbelül 25 perc alatt, ilyen kis csodák bújtak ki a sütőből:

DSCN2024_Fotor

Azt hiszem, tökéletes kiegészítője lesz a karácsonyi asztalnak, de szerintem máskor is el fogom készíteni. Ti milyen köretet tálaltok karácsonykor?

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9512573499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása