Saját Otthon Projekt

Savanyítsunk céklát

Savanyítsunk céklát

2016. 01. 24. Schulz Veronika

Ilyenkor télen kevesebb zöldséget fogyasztunk. Igaz, a kínálat sem olyan bőséges, mint tavasszal. Nem olyan régen a barátnőmnél, Mónikánál voltam. Segítettem neki és utána közösen megebédeltünk. Paprikás krumpli volt a menü, de megkérdezte, hogy kérek-e mellé céklát.

Hát persze! Anyukája készítette, és nagyon finom volt. Akkor jutott eszembe, hogy miért ne csinálnék magamnak én is? Csakis magamnak, mert Férj még a látványától is rosszul van. El is mentem a zöldségeshez és vettem másfél kilónyit. Hazahoztam és neki is álltam elkészíteni.

Sosem csináltam előtte, gondoltam, csak nem lehet olyan nagy kunszt... és igazam is lett.

DSCN2341_Fotor

Hozzávalók:

  • 1,5 kg cékla
  •  1,5 dl 10%-os ecet,
  • 10 dkg cukor,
  • 1 evőkanál só,
  • 1 kávéskanál köménymag


Ennyi az, amire szükségünk van. Első lépésként a céklát vízbe tesszük és körülbelül egy órán keresztül főzzük.

DSCN2175_Fotor

Miután megfőtt, kihűtjük. Miután kihűlt, megpucoljuk és szeletekre vágjuk, majd félretesszük.

DSCN2220_Fotor

Ezután elkészítjük a levét, amivel leöntjük.

Nagyjából két liter vizet feltettem forrni, amibe beleöntöttem az ecetet, a cukrot, a sót és a köménymagot. Az egészet összeforraltam. A céklát üvegekbe tettem, majd leöntöttem az elkészült lével.

Ezután egy nagyobb lábasba belehelyeztem az üvegeket, felöntöttem annyi vízzel, amennyi az üveg tetejéig ér és együtt felforraltam. Forrástól számított körülbelül 5 percen keresztül főztem, majd az üvegeket óvatosan száraz dunsztba tettem és hagytam kihűlni.

DSCN2341_Fotor

Ennyi az óriási nagy mutatvány, nagyon könnyű, egyszerű recept, az biztos, hogy nem most csináltam utoljára. Ma például krumplis tésztát csináltam, isteni volt együtt.

Nektek van valamilyen bevált receptetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1912573585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibolya Fábiánné Karsai 2016.01.26. 23:52:19

A fentemlített izesített levet hidegen szoktam összekeverni, és a főtt céklára önteni, valamint tormát is használok az izesítéshez.Mindenféle tartósító módot mellőzve, zárható üvegben hetekig eláll a hűtő aljában, persze a szokásos higiéniai követelményeket be kell tartani, pl.csak tiszta eszközzel veszünk ki belőle.

Varga-Spongya Schulz Vercsi 2016.02.03. 07:57:54

Én sem teszek bele tartósítót, régen sem használtak, szerintem is eltartható anélkül. :)
süti beállítások módosítása