Saját Otthon Projekt

Vándorpoloska invázió - Mi a megoldás?

Vándorpoloska invázió - Mi a megoldás?

2016. 09. 26. Diamia8

Alapvetően szeretem az őszt, mert igencsak kellemes idő tud lenne, ha süt a nap. A nyárban ugyanis a forróságot nem különösebben kedvelem. Így a tavasz és az ősz igazán az én világom.

Egy dolog miatt azonban már évek óta nem várom és az a vándorpoloska invázió. Nem szoktam undorodni állatoktól, még a hüllőket és az ízeltlábúakat is szeretem, de ez alól kivétel a büdös poloska. Egyszerűen nem bírom elviselni a szagukat és ezt a kellemetlen illatot akkor is felismerem, ha órákkal azelőtt járt arra egy.

Megelégeltem hát, hogy ellepték az erkélyünket és bántalmazzák a nagy gonddal öntözött növényeimet. Utánajártam hát, hogy milyen alternatív módszerek vannak az irtásukra.

11818103_1d11a7938a22834efbd7ff0701f45c8e_l

A zöld vándorpoloska egy jövevényfaj, mely a feltételezések szerint Etiópiából származik. Itthon először 2002-ben találtak példányokat, de sajnos azóta nagyon elterjedtek. 

Itthon nincsen ellensége, mert a rovarevő madarak és emlősök nagy ívben elkerülik a kellemetlen szaga miatt. Igazi kis gonosz kártevő, mert a növények nedvével táplálkozik és a haszonnövényekben hatalmas kárt tud tenni.

Ráadásul ezek a kis "dögök" szuper érzékkel jutnak be a lakásba is a redőnytok segítségével és ilyenkor már a szúnyogháló sem segíthet. Aztán pedig ember legyen a talpán, aki a bűzmirigy működésbe lépése nélkül hatástalanítani tudja.

800px-nezara_viridula_adult_budapest_2010

Ha nem szeretnénk a szakirodalom által ajánlott vegyszereket (Decis 2,5 EC és Karate 5 EC) otthonunk környezetében alkalmazni, akkor az Abatox.hu oldalon talált két természetes módszert érdemes kipróbálni:

  • Fokhagyma spray: 500 ml vízbe kell 4 teáskanál szárított fokhagymaport önteni. Ezzel fújjuk be a védeni szánt területet. Természetesen az eső miatt érdemes gyakran ismételni a műveletet.
  • Menta spray: másik megoldás, ha mentaolajat keverünk a vízbe, mert állítólag a mentát sem szeretik.

800px-nezara_viridula_instars_budapest_2010

Jövőre biztosan kipróbálom, de most az egyszerűbb megoldást választottam és már behoztam az összes növényem az erkélyről. Úgyis hamarosan jön a hajnali fagy....

Ti mivel védekeztek a poloskák ellen?

A képek forrásait rájuk kattintva találjátok. A szakirodalom forrása pedig:

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6312574027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imre Bierbauer 2016.09.27. 23:09:20

Bizony jönnek a migránsok kétlábon, négylábon /medve, farkas, sakál stb/ és hatlábon, mint a fetebb említett vándorpoloska.Eddig is élt nálunk a felénk büdös pannának hívott, szintén zöldes színű és hasonlóan büzmirigy rovar. Ha gyanútlanul málnát szemezgetett az ember csak úgy natúr a kertben és sikerült egy olyan szemet a szánkba venni, melyet előzőleg a panna megmászott, bizony undorító volt. Természetesen azér nem örülök az új jövevénynek.Az állatokon túl az özönnövények tengere is elszomorító. Pl.kanadai aranyvessző. Na ettől lesz igazán dudva a magyar ugar. Semmi haszna, az őshonos fajokat meg elnyomja. Szegény Európa.Mi vár még rád?

Virág Kas 2016.09.27. 23:27:08

Egyenlőre ott tartok,hogy egy kisebb műagyag tálba sós vizet öntök és abba lököm a poloskákat. Félóránál nem bírják tovább

Erika Mohácsi 2016.09.28. 07:31:47

Valahol olvastam a sárga virágokra mennek. Hagyma permetet is olvastam. Ezeket már csak jövőre probálom ki. Sajna az ubikat paradicsomot főlzabálták. De találtam a krumplikáimon is

diamia8 2016.09.28. 10:00:11

A sárga színt én is olvastam.... nálunk a társasház narancssárga, így duplán rossz a helyzet :) :) Jövőre én is kipróálom ezeket, sőt a fokhagymát rögtön mentával fogom párosítani, hogy tuti siker legyen :D :D

diamia8 2016.09.28. 10:09:52

Szia, sajnos nálunk tényleg invázió van és ez már nem segít. Kimegyek az erkélyre és kb. 30-40-et tudok összeszámolni... de lehet kipróbálom azért... köszi a tippet :D

Róbert Berta 2016.09.28. 15:36:30

Hát én ma megcsináltam a fokhagymás oldatot... azóta is szépen sütkéreznek az erkélyünkön. Sajnos több oldalon is olvastam, hogy nincs ellenük semmilyen hatásos szer.

diamia8 2016.09.28. 18:30:27

Köszi, hogy megírtad a tapasztalatodat.... akkor ezt a fokhagymás változattal én már nem próbálkozom. Marad még a mentás változat...
süti beállítások módosítása