Saját Otthon Projekt

Gondoltál már arra, hogy medvehagymás lángost készíts?

Gondoltál már arra, hogy medvehagymás lángost készíts?

2017. 04. 09. Schulz Veronika

Tegnap este anyukámmal beszéltem telefonon - ahogy, minden este - és arról próbált faggatni, ha otthon leszek hétvégén, mi az, amit szeretnék enni.

Nyilván, egy héttel korábban tudom, hogy mit kívánok meg.. :D De ő már csak ilyen, így imádom, ahogy van.

Természetesen apukámnak tegnap ugyanezt a kérdést tette fel, aki ugyanannyira kelt tészta rajongó, mint az egyetlen kicsi kislánya. Apa rávágta: "Lángost"!  

Mondtam is anyának, ha nem csinálta meg, akkor jövő héten, az nekem is megfelel. :) Erre megkaptam: Azt megcsinálod magadnak, ha akarod. :)

Tehát ma délelőtt, miután felkeltem, elkezdtem azon morfondírozni, mit készítsek, mit ennék szívesen, az elmúlt pár napban amúgy sem voltam valami jó étvágyú.

Aztán eszembe jutott a tegnap esti beszélgetés és akkor, megszületett a gondolat, igen, lángost fogok enni. 

El is indultam a boltba, megvettem a szükséges hozzávalókat, és egy  csokor medvehagymát. Idén még nem vettem, úgyhogy arra gondoltam, épp itt az ideje.

Ha ebben az évben kimarad, az már nem is én lennék. Úgyhogy, megtöltöttem a kosárkámat, hazahoztam és neki is álltam elkészíteni "a lángost" azonban kicsit átalakítottam az eredeti receptet aszerint, hogy én is nyugodtan tudjak belőle enni.

Hozzávalók:

40 dkg teljes kiőrlésű liszt
15 dkg liszt
3 közepes burgonya
150 ml tejföl
10 dkg medvehagyma
2 dkg élesztő

kókuszzsír/olaj a sütéshez

Tálaláshoz:

fokhagyma
tejföl

Először a burgonyát héjában megfőztem, megpucoltam, majd krumplinyomóval összetörtem. Ezután a kenyérsütő üstjébe mértem a korábban felsorolt hozzávalókat és belekevertem az összetört krumplit.

Elindítottam a szokásos fél órás programot és hagytam, hogy a gép dolgozzon helyettem.

Miután letelt a fél óra, a tésztát lisztezett deszkára borítottam, majd egyenlő részekre vágtam, kis bucikat formáztam és további 20 percig kelesztettem.

Ezután már csak annyi volt a dolgom, hogy a labdákat kinyújtottam, kicsit lángos formájúra húztam a tésztákat. 

Közben kókuszzsírt melegítettem, majd mikor már kellően forró volt, óvatosan beletettem a tésztát, mindegyik oldalát körülbelül 2-3 percig sütöttem, míg aranyszínű nem lett. 

Tálaláshoz tejfölt készítettem és fokhagymát, tehetünk rá még akár lilahagymát is, vagy sajtot, ki, hogy szereti.

Nem kell megvárnunk, hogy nyár legyen, nem kell, hogy egyet jelentsen a Balcsi parttal. Simán nekiállhatunk mi magunk is, egyáltalán nem bonyolult, ezzel szemben viszont garantálom, hogy isteni! :)

Készítsétek el ti is!

Boldog, jó étvágyat hozzá! 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr112574341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása