Saját Otthon Projekt

5+1 recept újburgonyából

5+1 recept újburgonyából

Szezonja van, használjuk ki, amíg lehet

2017. 06. 14. Schulz Veronika

A burgonyát mindenki szereti, az emberek 95%-a biztosan. Amikor kiderült az inzulinrezisztenciám és elkezdtem kicsit beleásni magam a diéta szabályaiba, ekkor döbbentem rá, hogy ugyan nem teljesen és örökre, de vissza kell vennem a burgonya-evésből.

Kicsit elszomorodtam, mert korábban egyáltalán nem tudtam mást köretként elképzelni, mint a krumplit. Azóta persze sikerült megtalálnom a számomra is megfelelő alternatívákat, ott a bulgur, a kuszkusz, quinoa, de be kell, hogy valljam, egyiket sem szeretem annyira mint az burgonyát. 

Most, hogy szezonja van, úgy gondoltam, megosztok Veletek pár olyan receptet, amit szerintem érdemes kipróbálni, mert a sült krumplin kívül számtalan módon elkészíthetjük, akár főfogásként is megállja a helyét.
-Szerintem-.

Elsőként egy salátát mutatok, mert én speciel nagyon szeretem a majonézes krumplisalátát. Anyukám erre mindig azt mondja: "Ez téli eledel" utalva ezzel arra, hogy felejtsem el, hogy ilyenkor nyáron azt csinál, ha hazamegyek.

Ebben az esetben nincs más megoldás, magamnak kell megcsinálni, ha megkívánom. Most, hogy végiggondolom, ráadásul sokkal gyorsabban elkészíthető, mikor a piacra került az újkrumpli, hiszen azt még csak meg sem kell pucolni! Elég egy durvább szivaccsal alaposan megsikálni és már fel is használhatjuk. (Legközelebb ezt azért érvként megemlítem anyának! ;) )

Következő alkalommal e szerint a recept szerint fogom elkészíteni a fincsi salátát, a hagymát imádom, burgonyát, kaprot szintúgy, úgyhogy baj, nem lehet:

f2db80f65b81b06cc3a017ec6c70d109.jpg

Ha már nyár, természetesen nem maradhat el az elengedhetetlen kerti parti, sütögetés. Tökéletes szombat délutáni időtöltés: Rántsuk össze a baráti társaságot, hűtsünk be pár üveg bort és kezdődhet is a sütögetés. Elkészíthetjük a vacsorát akár nyárson is:

steak_and_mushroom_kabobs_with_new_potatoes_2_front.jpg

Korábban már annyiszor ki akartam próbálni, el akartam készíteni, de valamiért ezt eddig nem tettem meg. Jó is, hogy eszembe jut, már tudom, hogy hétvégén Hasselback krumpli fog készülni. Szinte már csorog a nyálam e kép láttán:

19idaho-superjumbo.jpg

Elég gyakran megesik velem, hogy attól függetlenül, hogy meleg van, levest ennék. Van, hogy ezért furán néznek rám, de emiatt sosem szoktam magam zavartatni. Vannak érthetetlen szokásaim , na. :D

Ez a sonkás burgonyaleves például most kifejezetten megfogott, tetején jól elkészített buggyantott tojással.. Szerintem isteni finom lehet:

hamhockpotatolentilsoupwithpoachedegg_l_v2.jpg

Ha valaki szereti a tócsnit, akkor ez a recept is szimpatikus lesz. Piteként is elkészíthetjük,kolbásszal, tojással és persze sajttal. Szerintem igazán íncsiklandó fogás lehet:

sausage-potato-pie-61.jpg

Végül, de nem utolsósorban gyorsan és egyszerűen akár rádobálhatjuk egy kinyújtott leveles tésztára, különféle hozzávalókkal egyetemben. Ez a tészta csicseriborsó-lisztből van ugyan, de bármivel helyettesíthető szerintem, váratlan vendégek esetén kitűnő választásnak bizonyulna:

0f2d71b9b08e3ed601fc48713761f44b.jpg

Ezekből a receptekből biztos vagyok benne, hogy mindenki talál az ízlésének megfelelőt, számtalan módon variálhatóak is. Nektek van kedvenc újkrumpli receptetek? 

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok, a recepteket pedig kiemelve a szövegben.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr312593761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.08.28. 11:41:55

Egyszer próbáld ki a burgonyasalátát úgy, hogy egy kevés kovászos uborkát is aprítasz bele, esetleg a levéből is öntesz alá. Sokkal pikánsabbá és "nyáriasabbá" teszi. :o)

Schulz Veronika 2017.08.28. 15:16:11

Úúúúú, ez istenien hangzik, ki fogom próbálni, köszönöm! :) :)

Attilajukkaja 2017.08.28. 15:30:26

@Schulz Veronika:
Remélem, nektek is bejön. :o)
Köszi a klassz recepteket!
süti beállítások módosítása