Saját Otthon Projekt

Az ősszel együtt a különféle kalapos finomságok is megérkeztek

Az ősszel együtt a különféle kalapos finomságok is megérkeztek

2017. 09. 17. Schulz Veronika

Imádom a gombát. Ez az az étel, amit  minden mennyiségben és formában bármikor képes vagyok elfogyasztani. Legyen leves, vagy ragu, vagy pörköltként, vagy savanyúságként. Bárhogy. 

Az ősz beálltával megérkeznek a gombák is, minél többet esik az eső, annál többet találhatunk belőle. Ma elmentem a városba és egy hirtelen ötlettől vezérelve kilyukadtam a Fővám téri Vásárcsarnokban. Hihetetlen zsivaj, tömeg, telefonok és selfie-botok tömkelege. Mindemellett ismételten magába szívott a hely atmoszférája, szinte átszellemülten mászkáltam fel, s alá a sorok között. 

Majdnem zárás előtt sikerült odaérnem, így abba a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy az utolsó pillanatban csíptem el az egyik gombaárus kofát, aki a kis húzós kocsijából pakolt vissza az asztalra. Szépen, egyesével rakosgatta ki, a különböző és szebbnél szebb gombákat, a hozzájuk tartozó -bevizsgálást igazoló- papírral együtt. Mellékesen jegyzem meg, a bakancslistámon szerepel, hogy egyszer elsajátítom a gombászás csínját- bínját. Nagyon érdekes lehet, mindemellett, biztos vagyok benne, hogy közben az ember totálisan ki tudja kapcsolni az agyát. Felemelő lehet! :)

Visszatérve, tehát: Elkaptam az utolsó pillanatban a nénit, gyorsan elhadarta, milyen gombája van, én pedig kiválasztottam két tetszőleges fajtát. Mint utólag kiderült, tökéletes döntésnek bizonyultak. Egy ideje már kekeckedtem a gombakrémleves gondolatával, így végül erre a finomságra esett a választásom. 

gomba_fotor_2.jpg

Nézzük a hozzávalókat:

1 fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma, ízlés szerint
3 dkg vaj
gomba, gomba és gomba! (nálam ez most körülbelül 20 dkg rizikét, 10 dkg vargányát és 10 dkg champion gombát jelentett (ez bármilyen gombával helyettesíthető)
1 liter húsleveslé (ha nincs kéznél, kockából is megteszi)
0,5 l főzőtejszín
1 evőkanál liszt
só, bors, kakukkfű és petrezselyem ízlés szerint
fél kupaknyi citromlé

Először vajon megdinszteljük a vöröshagymát, mikor megpirult, hozzátesszük a reszelt fokhagymát is, pár perc alatt együtt pirítjuk. Ezután hozzáadjuk a korábban megmosott és feldarabolt gombákat (pár szemet tegyünk félre a díszítéshez) és addig pirítjuk, míg levet ereszt, összeesik és illatozni kezd. Ha ezzel megvagyunk, hozzáöntjük az alaplevet és az egészet összeforraljuk. A lisztet csomómentesre keverjük a főzőtejszínnel, 2-3 merőkanállal szedünk a felforralt húsléből, majd a tejszínhez öntjük. Így, amikor sűrítjük a levest, nem fogja a tejszínt összerántani. Óvatosan adagolva adjuk hozzá a tejszínt, folyamatosan kevergetve, majd az egészet ismét összeforraljuk pár perc alatt. Ha ezzel is kész vagyunk, nincs más hátra, mint beindítani a turmixgépet, így lesz tökéletesen krémes állagú a levesünk. Sózzuk, borsozzuk, majd jöhetnek a fűszerek, ez már szintén ízlés dolga. Mehet bele majoránna, bazsalikom, rozmaring, bármi illik hozzá. Feldobhatjuk akár egy dl fehérborral, vagy egy kis mustárral. Én most erre a sima, egyszerű fajtára vágytam. :)

Végül a maradék, félretett gombát megfuttatjuk vajon, kissé lepirítjuk és levesbetétként tálaljuk. 

Feldobhatjuk akár egy sima sajtos, vagy vajas pirítóssal, így kellően laktató lesz. 

A mai borongós időjáráshoz szerintem tökéletesen passzol, használjuk ki még azt a kis időt, ami a hétvégéből maradt. :) Készítsük el ezt a finomságot, kucorodjunk be a kis takarónk alá a kedvenc könyvünkkel, vagy nézzünk meg egy jó filmet. :) Mindezeknek..tökéletes kiegészítője lesz ez az isteni finom, egyszerű, de annál nagyszerűbb finomság.

Boldog, jó étvágyat hozzá!

vera_gomba.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr912869904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása