Saját Otthon Projekt

Göngyöljük a spenótot, brindzával a csirkemellbe!

Göngyöljük a spenótot, brindzával a csirkemellbe!

2018. 01. 14. Schulz Veronika

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én notórius lefagyasztó vagyok. Amit lehet, felcímkézek és már repül is be a fagyasztóba, várva, hogy valamikor eszembe jusson, hogy ott van és elkészítsem. Sokkal szívesebben teszem ezt, mint, hogy a feleslegesnek vélt étel a kukában végezze. Másik előnye, hogy takarékosabb is, van, hogy valamiből több darabot veszek, azonban csak éppen egy darabot kell felhasználnom az aktuális készletből, zutty, a többi szintén megy a frigóba. 

Például élesztőből mindig 5-ös csomagokat szoktam venni, ami nem kell, lefagyasztom, így bármikor hozzá tudok nyúlni. Pont az ilyen megmozdulásaim miatt kezdett már a kis ládám megtelni, ezért mindenképpen valami olyan étel elkészítését helyeztem előtérbe, amellyel tudok egy kis helyet szorítani az ezután bekerülő dolgoknak.

dscn5447_fotor.jpg

Így készült a mai finomság, lássuk a hozzávalókat:

60 dkg csirkemell
fél zacskó leveles spenót
100 gramm juhtúró
1 evőkanál torma
15 dkg reszelt sajt
só, bors

Sajtmártás:
2 evőkanál liszt (tk.)
1 evőkanál vaj
fél liter tej
2 dl tejföl
25 dkg reszelt sajt

só, bors, fehérbors, szerecsendió ízlés szerint

A csirkemelleket felszeleteltem, kiklopfoltam, sóztam, borsóztam. A spenótos töltelékhez a korábban leírt hozzávalókat összekevertem, majd a kilapított csirkemellek egyik felét vastagon bekentem vele, felgöngyöltem. 
Egy kivajazott jénai tálba fektettem a tekercseket, a spenótos töltelékből megmaradt egy kisebb adag, azt rákentem a sütés előtt álló csirkemellek tetejére, majd 160 fokos, előmelegített sütőben alufóliával letakarva körülbelül 20 perc alatt megsütöttem.

Míg a hús sült, elkészítettem a sajtmártást. A vajon megpirítottam a lisztet, míg aranybarna színe lett, ezután nagyjából folyamatos keverés mellett, decinként öntöttem hozzá a szobahőmérsékletű tejet. Mikor alaposan felforrt, hozzákevertem a tejfölt, beletettem a sajtot, fűszereztem és kis lángon, folyton kevergetve besűrítettem. 

Ezalatt a csirke teljesen megpárolódott, levettem az alufóliát, majd mielőtt visszatettem volna pirulni, paradicsomkarikákat helyeztem a csirkére, majd a tetejét megszórtam még egy kis reszelt sajttal és 180 fokon még 5-8 percig pirítottam.

Nagyon szeretem a spenótos dolgokat, főleg a juhtúrósakat, talán emiatt nem meglepő, hogy engem teljesen meggyőzött, máskor is fogok készíteni.

Köretként jázmin rizst tálaltam, amit a dobozon leírtak alapján készítettem el. 
Készítsétek el Ti is bátran, nem fogtok csalódni benne. :)

Most tulajdonképpen mindenki jól járt, mert finomat ettünk, nem maradtunk éhesek és a fagyasztóban is felszabadult némi hely. :) 

Nálatok milyen a fagyasztó helyzete? Ti is szerettek gyűjtögetni, vagy azonnal felhasználtok mindent?

Boldog, jó étvágyat ehhez a finomsághoz!

dscn5447_fotor2.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.   

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4913575291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása