Saját Otthon Projekt

Céklás-juhtúrós sült golyócskák csücsültek a salátaágyra

Céklás-juhtúrós sült golyócskák csücsültek a salátaágyra

2018. 02. 04. Schulz Veronika

Szeretem a hagyományos dolgokat, nem mondanám, hogy túlságosan szeretek (vagy inkább bátorkodom) új dolgokat kipróbálni. Van, hogy egy számomra nem megszokott ételvariáció megszületik a fejemben, aztán elhessegetem, majd egy idő múlva előkerül, van, hogy ez esetben átvariálom egy kicsit. Az esetek legnagyobb többségében addig-addig agyalok, amíg az eredeti ötlet teljesen megsemmisül és létrejön helyette valami más. 

Nos, a mai receptem pont nem ilyen, egy hirtelen ötlettől vezérelve álltam neki és így, hogy már elkészült és meg is kóstoltam, bátran kijelenthetem:

Szerencse, hogy megvalósítottam, mert sehogy máshogy nem tudom jellemezni:
Egyszerűen isteni!

Ráadásul alig kell hozzá valami, nagyon gyorsan elkészül és akár egy könnyű vacsoraként is fogyaszthatjuk.

bebi3.jpg

Lássuk is a mai recept hozzávalóit:

2 közepes cékla
10 dkg juhtúró
1 tojás
zsemlemorzsa
só, bors
olaj a sütéshez

Tálaláshoz:

ízlés szerint saláta
aszalt paradicsom
pár szem koktélparadicsom

Első körben a céklát lobogó vízben 30-35 perc alatt puhára főztem, kihűtöttem, majd meghámoztam. Ezután a botmixer segítségével alaposan elkevertem a juhtúrót a céklával, majd egy fél órára hűtőbe tettem, hogy kicsit megdermedjen. Mivel túl folyékony lett az állaga, kevertem hozzá egy kis zsemlemorzsát, majd a masszából gombócokat formáztam.

A gombócokat tojásba forgattam, ezután zsemlemorzsába, majd még egyszer tojásba és ismét morzsába, végül forró olajban aranybarnára sütöttem.

Tálaljuk salátával, pár szem koktél- és aszalt paradicsommal, esetleg tehetünk mellé kétszersült kenyeret, ki, hogy szereti.

Nekem ez a recept a mai nappal felkerült a Top 10-be, a héten, valamelyik este biztosan újra el fogom készíteni, tegyetek így  Ti is!

Boldog, jó étvágyat hozzá!

bebi3.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.   

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5113633700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása