Saját Otthon Projekt

Borítsuk zöldbe otthonunkat - kezdjük a konyhával!

Borítsuk zöldbe otthonunkat - kezdjük a konyhával!

2018. 04. 06. Schulz Veronika

Bizonyára sokan már nagyon jól tudjátok, hogy a növényekkel úgy általánosságban, hogy is fogalmazzam.. Nem túl felhőtlen a viszonyunk. Ők nem szólnak, hogy szomjasak, nekem pedig magamtól sosem jut eszembe, hogy megöntözzem őket, volt, hogy két hónapig szerencsétlen áldozatom csak szikkadt, szenvedett, szomjazott mire észbe kaptam, mi is lehet a baja. Anyukám azt szokta mondani, hogy nekem macskán, vagy kutyán kívül nem érdemes mást adni, ők legalább szólnak, hogy éhesek, így van rá esély, hogy életben tudom tartani őket. :D

Érdekes módon egészen másfajta kapcsolat alakult ki közöttem és a fűszernövények között, róluk nem feledkezem meg, ők pedig ezt, az életben maradásukkal hálálják meg nekem, azért, hogy később az elkészített ételeket tudjam velük ízesíteni. Az élet örök körforgása! :Dherb-feature-image.jpgMost, hogy jön a tavasz, fejben már elkezdtem tervezgetni, mit fogok idén elültetni, a szokásos bazsalikomon, metélőhagymán, mentán kívül. Ezeket most meg is mutatom Nektek:
Tépősaláta:
Nagyon szép, dekoratív növény, pozitívuma, hogy nem fejesedik be, tehát a levelei akár 1-2 hónapon keresztül is „szüretelhető”:
azsiai_mix.JPGNagyon felcsigázott, amikor korábban először találkoztam a citromos kakukkfűvel. A kakukkfüvet alapból nagyon szeretem, a citrom aromájával szokatlan, de szerethető párost alkotnak:
Borsikafű:
Szeretem, mert kellemesen markáns az íze, a nehezebb, férfias ételek elengedhetetlen kiegészítője:

satureja_montana.gif 

Idén biztosan fogok venni Tárkony magot, ezt a fűszert nagyon-nagyon szeretem, rengeteg ételhez szoktam felhasználni, kárba biztosan nem fog veszni. :)
37-11x.jpgCiki vagy nem ciki: Nem is olyan régen volt lehetőségem először Lestyánt kóstolni, de azonnal meggyőzött, úgyhogy, ha marad egy talpalatnyi virágágyás, akkor ezt még belepasszírozom majd :)81ocjev6url_sx425.jpg+ hoztam pár nagyszerű ötletet is, ha szereted az ázsiai konyhát és helyed is akad, hogy még több fűszernövénnyel borítsd be a lakást 

Mizuna: levelei leginkább a rukkolához hasonlítanak:
mizuna-581bab585f9b581c0b377d92.jpgKomatsuna: más néven "spenótmustár" egy káposztaféle, levélzöldségként is használható:
katsuma-400x266.jpgTatsoi: Leginkább a pak choi-hoz hasonlít, szintén egy káposztaféle:
mustard_tatsoi2-500x500_0.jpgHa van olyan fűszernövény, ami nem megszokott, esetleg különleges, vagy itthon nem annyira ismert, népszerű, nyugodtan küldjétek el, hogy mi is megismerhessük. :) Vagy ha eszetekbe jut bármi, amit érdemes lehet még kipróbálni, ne tartsátok magatokban! :)

Kezdjétek el Ti is felkészíteni az otthonotokat a tavaszra, én Boldog készülődést kívánok!

planting-herb-garden-balcony-garden-ideas-how-to-grow-herb-garden.jpg

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok!

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9013813984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása