Saját Otthon Projekt

Varrás nélküli levendulás tasakok régi ingekből

Varrás nélküli levendulás tasakok régi ingekből

2020. 03. 05. Diamia8

Tavaly ültettük a levendulákat és meglepő módon már az első évben rengeteg virágot hoztak. Szinte hihetetlen, háromszor is virágba borultak. 

Gondosan leszedegettem és megszárítottam a virágokat, mert már akkor terveim voltak velük. Azonban ősszel nem volt kedvem foglalkozni velük és szépen meg is feledkeztem a zacskónyi levenduláról. Hétvégén véletlenül a kezembe kerültek és elhatároztam magam a tasakgyártásra.

Ekkor még varrást terveztem, de valahogy nem igazán szerettem volna kézzel varrogatni. Az igazat megvallva van nekem egy varrógépem, amelyet még 7 éve vettem, de eddig egyszer bontottam csak ki. Szerettem volna megtanulni varrni, de valahogy félek tőle. Mindig mondogatom is, hogy majd ha öreg leszek, akkor megtanulok! :) 

Addig viszont kellett valami gyors megoldás és ekkor jutott eszembe, hogy 4 éve egy nagy, szőrös pulóverből ragasztottam párnahuzatot. Nagyon jól bírta, csak egy párnahuzatot mosni is szokás és hát annyira nem volt jó ötlet berakni. Sajnos az megártott neki...

Ellenben a levendulás tasakot nem fogom majd mosogatni, így akkor ez lesz a leggyorsabb megoldás! Igazi lustáknak való projekt, ami ráadásul szuperül bevált! ;-)

levendulas_tasak01.jpg

levendulas_tasak02.jpg

Hozzávalók:

  • levendulavirágok, szár nélkül
  • régi ingek levágott ujjai
  • olló
  • ragasztópisztoly
  • kanál

levendulas_tasak04.jpg

Elkészítése:

#1 - Általában rendszeresen szelektálom ruháinkat. Vannak, amelyeket elajándékozom vagy az iskolai ruhagyűjtéskor viszem be. Vannak azonban olyanok, amelyek elhasználódnak. 

Ezeket amennyiben jó az anyaguk, felvagdosom rongyoknak. Az ingek ujját azonban mindig elraktározom, mert ezekből könnyen lehet alkotni. A mostani esetben például levendulás tasakokat:

levendulas_tasak06.jpg

#2 - Vágjuk szépen a kívánt méretre és az alapja leginkább egy téglalaphoz hasonlítson. Ahol szélesedik, ott is bátran vágjuk le, hogy csak az egyik oldalán maradjon egyben.

levendulas_tasak05.jpg

#3 - Fordítsuk ki az anyagot és először a megmaradt oldalával szemközti oldalon húzzunk egy vékony ragasztócsíkot és simogassuk össze az anyagot.

# 4 - Ismételjük meg az alján és a végére hagyjuk a tetejét.

#5 - A tetején csak úgy a 3/4 részéig ragasztózzuk. Utána fogjuk és fordítsuk vissza a lyukon keresztül az anyagot. Szépen igazgassuk el a sarkakat. 

#6 - Kanál segítségével merjük bele a levendulát. A magam részéről én nem tömtem meg, mert így is rengeteg került egybe és szerettem volna több szekrénybe is belőle.

#7 - A végén hajtsuk be a lyukon az anyagot és az egyik oldalára húzzunk ragasztócsíkot. Szépen nyomjuk össze a lyukat. Kész is! 

Ugye, hogy pofonegyszerű??? Ráadásul régi textildarabjaink kapnak új életet. Most már retteghetnek a molyok és fellélegezhetnek a ruhák.

levendulas_tasak03.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7515501828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása