Saját Otthon Projekt

Csináld magad karácsonyi kopogtató az ajtóra

Csináld magad karácsonyi kopogtató az ajtóra

2020. 11. 03. Diamia8

Érdekes téma ez a karácsonyi dekorálás kezdésének kérdésköre. Szinte mindenhol azzal szembesülök, hogy emberek csapnak össze és esnek egymásnak különböző fórumokon:

  • Mert ez túl korai, még nincs is advent első vasárnapja!
  • Mit csinál majd karácsonykor? Akkor a húsvéti dekorációt rakja majd ki?
  • Halottak napja előtt nem illik! 

Természetesen még sorolhatnám az indokokat késő estig, de nem fogom. Ugyanis szerintem mindenki akkor és úgy dekorál, ahogy neki jó. Az sem zavar, ha nem szeret dekorálni és ha utálja a karácsonyt. Hiszen nem vagyunk egyformák, máshonnan jövünk, mások a szokásaink és a preferenciáink.

Szeretném megérni azt, hogy elfogadjuk egymást és a másképpen gondolkodókat. Nincs jó vagy rossz megoldás, csak esetleg tőlünk különböző vélemény. Ilyen egyszerű és szerintem valahol benne van a karácsony üzenete is, amely a szeretetről és az elfogadásról szól(na).

20201028_123047.jpg

Számomra a karácsony a legizgalmasabb és legjobban várt ünnep. Éppen ezért szeretem a várakozás és a készülődés élményét hosszasan megélni, ami együtt jár azzal is, hogy korán kezdem. Már nyáron ajándékötleteken és dekoráción jár az agyam és akkor elkezdem gyűjtögetni a hozzávalókat. 

Régebben már októberben kész díszben állt az otthonunk, de az utóbbi két évben jóval később érkezett az esős és hideg idő, így ez nálam picit kitolódott. A vírus miatti szociális elszigetelődés azonban a kreatív alkotás irányába mozdított, így szinte ontom magamból a karácsonyi témájú alkotásokat.

Az interneten a napokban többször szembe jött két mém, amelyek rögtön a kedvenceim lettek. Az egyiket meg is osztottam a blog Facebook oldalán, hogy előre jelezzem szándékaim (és borzoljam a kedélyeket):

fb_img_1604408334640.jpg

A másik pedig kifejezi, hogy mennyire mániákus tudok lenni. Például már többször eszembe jutott, hogy jó lenne a kedvenc karácsonyi dalaimat meghallgatni! :D

fb_img_1604407754996.jpg

A fentiekből kifolyólag elérkezettnek láttam az időt, hogy a legelső karácsonyi témájú alkotásom megosszam veletek. Mégpedig az idei kopogtatónkat:

20201028_123104.jpg

Régi vágyam volt ugyanis, hogy ilyen jellegű dekorációt készítsek. Azonban eddig féltem, hogy nem fog összeállni stílusban és a ragasztás sem fog úgy sikerülni. 

Végül egyik esős és hideg hétvégi délutánon rendszereztem és fajtánként szétválogattam a karácsonyi témájú alapanyagokat. Kiválasztottam azokat, amelyek az adventi koszorúkhoz és a kopogtatóhoz jól fognak mutatni. 

Egy tombolán nyert, de borzalmasan csúnya művirágos box dobozát átfestettem a Dulux-tól próbaként kapott, a 2021-es év színével, a Merész kezdettel. Sokkal jobban mutat vele!

20201024_191723.jpg

20201025_111417.jpg

Utána a tetejét maradék csomagolásból származó műanyaggal béleltem ki, amit bele is ragasztottam. Ezután pedig szépen elhelyeztem a kiválasztott díszeket és utána egyenként bele is ragasztottam.

Végül hajtogattam egy masnit és egy üres ajándékkísérőt befestettem arany színű alkoholos filccel. Száradás után pedig fekete filccel ráírtam a Merry Christmas-t. (tudom, tudom... miért angolul??? De angolul rövidebb és szerintem jobban mutat...) Legvégül pedig a hátán kilyukasztottam és beleragasztottam az akasztóját. 

Nagyon tetszik a végeredmény és már fel is került az ajtónkra:

20201028_123058.jpg

20201028_123122.jpg

20201028_123130.jpg

Szerencsés vagyok, mert ehhez a projekthez sem kellett semmit sem venni, mert itthon minden alapanyag megtalálható volt vagy régebbi dolgokat újrahasznosítottam. Azonban őszintén szólva egy 9 éves kreatív blogger múlttal ez már annyira nem meglepő! :D 

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3916272778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása