Saját Otthon Projekt

DIY texturált falikép jógamatracból

DIY texturált falikép jógamatracból

2021. 02. 26. Diamia8

Ezer éve tetszett egy fajta falikép, de az ára bármely átlagos költségvetéssel rendelkező állampolgárnál szívroham közeli állapotot eredményezne. A nyugalom megzavarásának elkerülése végett az összeget le sem merem írni.

Azonban ilyenkor nálam mindig bekapcsol az a gomb, amely a "megoldjuk okosba" irányába vezet. Hosszas gondolkodás után megszületett a nagy ötlet: egy sima felületű jógamatracot fogok szétvagdosni a 3D-s felület kialakításához. 

Mindenképpen okkersárgát szerettem volna és ezért célirányosan kerestem ilyen színű krétafestéket. Közben pedig megláttam a sivatagi homok árnyalatot is a biztonság kedvéért és a festékek közötti kutakodás alatt megláttam a struktúrpasztát is. Ekkor álmodtam meg a texturált felületet a képhez. A megrendelés már ezer éve megérkezett, de sokáig nem bírtam rávenni magam. Tudat alatt féltem a kudarctól...

Végül a múlt hétvégén erőt vettem magamon és befejeztem a képet, ami végül kétszínű lett. Így valahogy izgalmasabbnak érzem a végeredményt!  

20210223_100526.jpg

Így mutat a nappaliban:

20210223_112932.jpg

Közelről is abszolút vállalható:

20210223_100548.jpg

Azelőtt még sohasem használtam struktúrpasztát, de odavagyok a felületért és csöppet sem bántam meg, hogy nem csak simán festettem le:

20210223_112948.jpg

Hozzávalók:

  • Nagy méretű képkeret
  • Jógamatrac (sima felületű)
  • Ragasztó
  • Krétafesték
  • Struktúrpaszta (apró szemcsés)
  • Krétafestékhez való matt lakk
  • Ragasztó
  • Ecset és henger
  • Olló és sniccer
  • Régi plasztikkártya a paszta kenéséhez
  • Filctoll

Elkészítése:

#1 - Fejben megterveztem, hogy milyen legyen a formája a 3D-s motívumnak és felrajzoltam a képre.

#2 - Majd kiméregettem a jógamatracra és felrajzoltam. Utána pedig ollóval és sniccerrel kivágtam. Szépen felhelyeztem a képre. Ahol 2 réteget raktam, ott még szépen egymáshoz is igazítottam a rétegeket. 

20210214_161345.jpg

#3 - Ragasztóval felragasztottam a darabkákat és nehezéket tettem rá, mert a ragasztó 24 óra biztos száradási időt írt elő:

20210220_151625.jpg

#4 - Száradás után következett a struktúrpasztázás, amit egy régi plasztikkártyával követtem el:

20210220_154051.jpg

#5 - Ezután következett a festés, amit két rétegben követtem el. Utána pedig természetesen a lakkréteg került rá és már csak ki kellett várnom a száradást, hogy elhelyezhessem a nappaliban.

Igazán büszke vagyok a végeredményre, mert jobban sikerült, mint előzetesen elgondoltam. Ezért érdemes kitartani azon dolgok mellett, amikre igazán vágyunk! ;-)

Nektek is tetszik?

20210223_100533.jpg

20210223_100815.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7416439246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása