Saját Otthon Projekt

Nagyanyáink is ezt ették

Nagyanyáink is ezt ették

2015. 03. 27. Schulz Veronika

A minap az egyik boltba elmentünk Férjjel bevásárolni. A zöldségeknél járkáltam, azon gondolkodva, hogy mit is vegyünk. Valamilyen indíttatásból megálltam a csicsóka előtt.

Sosem próbáltam ki azelőtt, gondoltam valamit lehetne vele kezdeni. Ekkor egy kedves hölgy megszólított, hogy mit fogok belőle készíteni. Hirtelen rá is vágtam, krémlevest. Az elméletem a zöldségekről régóta fennáll: mindegyikből lehet krémlevest készíteni. Kicsit úgy gondolok rájuk, mint gyümölcsökre. Amiből lekvárt lehet készíteni, abból pálinkát is. :D

Hazahoztam a csicsókát és neki is álltam az elkészítésének. Először nagyjából fél órára vízbe áztattam:

DSCN0486kész

Tulajdonképpen arra gondoltam, hogy ugyanúgy bánok vele, mint a burgonyával. Meghámoztam, egy fej vöröshagymát nagyobb darabokra vágtam, majd a csicsókát is feldaraboltam.

DSCN0490kész

A hagymát üvegesre dinszteltem:

DSCN0492kész

Majd hozzáadtam a feldarabolt csicsókát és egy kis ideig együtt együtt pirítottam:

DSCN0495klész

Ezután felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi, majd fedő alatt puhára főztem. Nem is kell neki annyi idő, mint a burgonyának.

DSCN0498kész

Ez nagyjából 20 perc volt. Ezalatt az idő alatt egy tálba öntöttem kb. 3 evőkanál teljes kiőrlésű lisztet. Szombaton piacon is voltam és az egyik idős nénitől vettem házi tejszínt. Mondanom sem kell, hogy a bolti meg sem közelíti. Hozzáadtam a liszthez és összekevertem:

DSCN0503kész

DSCN0506kész

Közben megfőtt a csicsóka is, beízesítettem, sóztam, borsoztam:

DSCN0507kész

Majd az egészet leturmixoltam:

DSCN0511kész

Ezután visszatettem a tűzre és hozzáadtam a tejszínnel elkevert lisztet:

DSCN0514kész

Az egészet összerottyantottam és tulajdonképpen el is készült a könnyű, laktató vacsora.

Azt gondolom, hogy többször kéne vennünk és ennünk ebből a méltánytalanul elhanyagolt gumóból. Édeskésebb az íze, mint a burgonyának, kicsit más, kicsit meglepő. Nem mellékesen csökkenti a koleszterint és cukorbetegek is fogyaszthatják.

DSCN0517kész

Próbáljátok ki bátran, jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4112573059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mónika Budai 2015.03.27. 21:08:10

Ez engem érdekel.

diamia8 2015.03.30. 14:50:24

:) most vettem észre, hogy írtál

Varga-Spongya Schulz Vercsi 2015.08.19. 08:51:55

Ha érdekel, készítsd el :)
süti beállítások módosítása