Saját Otthon Projekt

A spenót és a tojás esete

A spenót és a tojás esete

2015. 04. 10. Schulz Veronika

Húsvétra több tojást vásároltam, mint kellett volna, de szerintem sokan járthattak még ugyanígy. Gondolkodtam, hogy mit is készítsek belőle, de egy egyszerű rántotta vagy tükörtojás túl snassz lett volna. Mindenképpen fel szerettem volna dobni valamivel, de sok időm nem volt a főzéssel bíbelődni.

Végül ezt a finomságot valósítottam meg:

DSCN0582kész

Fogtam a tojásokat, feltörtem, mintha csak egy egyszerű rántottát készítenék.

DSCN0538kész

Felvertem a tojásokat és nekiálltam az ízesítésnek. Só, bors, reszelt sajt, rózsa bors, bazsalikom és egy kis tejföl került bele:

DSCN0541kész

Ezután a fagyasztóból kivettem a leveles spenótot, amit olajon megfonnyasztottam és szintén ízesítettem. Itt a szokásos hozzávalókat használtam: vöröshagyma apróra vágva, egy kis fokhagyma, ami anélkül a spenót csak fél életet él szerintem, legvégül só és bors. Hagytam, hogy az egész összerottyanjon:

DSCN0540kész

Amíg készült a spenót,  addig fogtam egy leveles tésztát és szép, vékonyan kinyújtottam:

DSCN0005kész

A nyújtással bevallom néha akadnak problémáim, nem mindig sikerül tökéletesen egyenletesre. De szerencse, hogy ez itt most nem számított. :)

Ezután fogtam egy serpenyőt, aminek nem műanyag a nyele, sütőpapírral kibéleltem és a tésztát óvatosan, vigyázva, hogy el ne szakadjon, belehelyeztem:

DSCN0548kész

Szerintem innen már kitaláljátok a folytatást. A spenótot összekevertem a felvert tojással és az így kapott masszát a tésztára öntöttem:

DSCN0015kész

Végül az egészet minden oldalról jól bebugyoláltam:

DSCN0016kész

Helyes kis batyucskát kell kapnunk.  Ezután bekapcsoltam a gázt, amire feltettem a serpenyőt, hogy egy kicsit kezdjen el pirulni a tészta alja.

Nagyjából 2-3 perc pirítás után a korábban 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. Hozzávetőlegesen 20-25 perc sülési idő kell neki, mire aranybarna színű lesz a tészta teteje. Ha olyan a sütőnk, 20 perc után levehetjük a felső sütést, hogy az alja tovább piruljon.

Egy végtelenül könnyű és egyszerű recept, amit akár hétvégén, vagy egy rohanós hétköznapon is elkészíthetünk a családnak.

Higgyétek el, hogy megéri! Nekem most ez az új kedvencem, hisz' rengeteg módon lehet variálni, ki, hogy szereti.

DSCN0582kész

 

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7312573083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása