Saját Otthon Projekt

Az articsóka, ami nem madár

Az articsóka, ami nem madár

2015. 05. 05. Schulz Veronika

Az articsóka egy fura szerzet. Sokan nem szeretik vagy nem is ismerik, de néha a piacon árulók sem. Egyszer anyukámnak mondtam, hogy Füreden a piacon kérdezze meg, van-e articsóka. ( Én balga) Erre közölték vele, hogy ők zöldséget árulnak, nem madarakat. No comment :)

Én kifejezetten szeretem, a kedvenc pizzám is articsókával dúsított. :) Itthon is most már egyre jobban kezd elterjedni, bár még mindig elég húzós áron. Férj, ha Olaszországban jár, mindig hoz nekem, ott általában 1€-ért dobják utána és isteni finom. Lássuk, mit is készíthetünk belőle, kicsit megpróbálom közelebbről is megismertetni ezt a nagyszerű zöldséget.

Ha friss articsókával próbálkozunk, először a levelektől mindig szabadítsuk meg, azok nem ehetők. A szíve az, amit fogyasztunk, sós vízben kell megfőzni.

Mit is készíthetünk belőle?

Mint mindig, krémlevest. Én már elkészítettem, nekem nagyon ízlett:

Jerusalem-Artichoke-Soup

Akár vendégeinket is meglephetjük, ha egy finom fűszerezésű dip készül belőle. Az igazi csajos estékhez bátran tudom ajánlani:

DSC00002

 Akár ilyen gusztusosan is megtölthetjük:

artichoke+end+shot

Én személy szerint ennek a csodálatos tésztának biztos nem tudnék ellenállni, azonnal felfalnám az egészet:

DSC_7103

A nyár fontos kiegészítője a saláta. Bátran próbáld ki, nem fogsz csalódni benne:

artichoke-salad-ma_2225643b

Ahogy korábban említettem, pizzára is kerülhet feltétnek, nekem ez az egyik kedvencem:

artichoke-basilles-pizza-new-york-ny-artichoke-pizza-610x407

Ahogy látjátok, ismeretlenségétől függetlenül felhasználási módja határtalan. Meg is jött a kedvem, hogy elszaladjak a Vámház körútra és veszek is egy-két darabot belőle. Remélem, kipróbáljátok Ti is, ha igen, várom a véleményeket!

A képek forrásait rájuk pöttyintve megtaláljátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr10012573121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása