Saját Otthon Projekt

Kitchenbox - Az én adventi szárnyasom

Kitchenbox - Az én adventi szárnyasom

2015. 12. 06. Schulz Veronika

Beneveztem a Kitchenbox és a Cafeblog közös játékára. Gondoltam, hogy kipróbálom magam ebben is. Múlt héten pénteken hozták ki az alapanyagokat, mi viszont pont aznap elutaztunk a szüleimhez és a Férj nagymamája vette át a dobozt.

Így csak ma tudtam meg, miután hazaértünk, hogy miből is kell dolgoznom. A leírás szerint a gesztenye és a pulyka a két alapvető hozzávaló, ezen változtatni nem lehet. Az alapanyagokból kettőt elvehetek, illetve kettőt hozzáadhatok. Valamint a gesztenyét nem tölthetem a pulykába. Ennyi volt, amit megszabtak. A dobozban a következő hozzávalók voltak:

  • Pulykamell
  • Gesztenye
  • Aszalt szilva
  • Rum
  • Olíva olaj
  • Vaj
  • Jázmin rizs
  • Méz

Ezekből az alapanyagokból kellett kihozni egy karácsonyi főételt. Én egy alapanyagot hagytam ki: az olívaolajat. Plusz alapanyagként vörösbort és balzsamecetkrémet használtam.

DSCN2088_Fotor

Az első dolgom volt, hogy lereszeltem a gesztenyét:

DSCN2031_Fotor

Ehhez hozzáöntöttem a rumot és hozzátettem egy kis vajat és az egészet kissé felmelegítettem, hogy a vaj elolvadjon:

DSCN2037_Fotor

Ezután a pulykát megmostam, sóztam és egy edényben, vajon megfuttattam:

DSCN2039_Fotor

Mindkét oldalát 2-2 percig sütöttem:

DSCN2044_Fotor

Ezután a gesztenyés masszával bekentem a hús mindkét oldalát és így is sütöttem egy - egy percig:

DSCN2053_Fotor

Miután ezzel megvoltam, nyakon öntöttem a húst körülbelül 2-2,5 dl vörösborral mézzel és 3-4 evőkanál balzsamecet krémmel.:

DSCN2061_Fotor

Ezután a szaftba tettem az aszalt szilvát és hagytam, hogy a hús ebben a lében főljön meg. Egy idő után elkezd besűrűsödni, nem kell tőle megijedni. :)

Amíg a hús fürdőzött, vizet forraltam és megfőztem benne a rizst.

15-20 perc múlva a húst külön tányérra tettem, mikor a szaft már kellően besűrűsödött. Ezután a szafthoz tettem a megmaradt vajat, így sokkal szebb, fényesebb.

Más dolgom nem volt, mint tálalni. Felvágtam a húst és egy szép, ünnepi tálra tettem. Természetesen Férj volt a tesztalany, fél 4-kor készültem el vele. Most 5 óra van, de már semmi nincs belőle.

Úgyhogy, azt hiszem, ezt karácsonykor is el fogom készíteni. :)

DSCN2094_Fotor

Jó étvágyat hozzá!

További ízletes, karácsonyi recepteket, ugyanezekből a hozzávalókból itt olvashattok:

http://pinkdust.cafeblog.hu/2015/12/05/gesztenyes-pulyka-recept-kitchenbox-ajanlo/

http://cinnamon4x.cafeblog.hu/2015/12/06/aszalt-szilvas-sult-almaraguval-toltott-pulykamell-shopping-blogger-modra/

http://milesandmeals.cafeblog.hu/2015/12/08/aszalt-szilvas-gesztenyes-pulyka-saslik-advent-a-kitchenbox-szal/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2412573483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása