Saját Otthon Projekt

Brokkoli tejmártással

Brokkoli tejmártással

2016. 01. 17. Schulz Veronika

Annyira régen ettem, hogy már el is felejtettem. A korábbi munkahelyemen (azóta sajnos az iroda máshova költözött) volt egy kis kantin és istenien készítették. Kéthetente és azóta csak visszasírom a rakott brokkolit. Annyira egyszerű, finom, ízletes.

Tényleg fogalmam sincs, miért nem csináltam eddig. De mostantól ez megváltozik, felkerül a listámra, attól függetlenül, hogy Férj nem szereti.

DSCN2324_Fotor

Mindenképp szükségünk lesz:

  • 10 dkg vajra
  • 10 dkg lisztre
  • 1 l tejre
  • 15-20 dkg sajt ízlés szerint
  • egy fej friss, vagy 800 gr mirelit brokkoli
  • +2 dkg vaj 
  • só, bors, szerecsendió

Nekem most csak mirelit brokkolim volt itthon, de semmiben nem változtatott az ízén, így is nagyon finom volt. Első körben a 2 dkg vajon megpároljuk a brokkolit:

DSCN2284_Fotor

Ha kész, a brokkolit papírtörlőre helyezzük. Közben elkészítjük a tejmártást, a besamelt. A besamel elkészítésénél az első dolog amire figyelni kell, hogy az alaphoz ugyanannyi lisztet kell használni, mint amennyi vajat.

Egy serpenyőbe 10 dkg vajat tettem, mikor felolvadt, ugyanennyi lisztet tettem hozzá. Nem kell aranyszínűre pirítani, elég, ha halvány színe lesz:

DSCN2290_Fotor

DSCN2293_Fotor

Ezután felöntjük szép lassan adagolva meleg, vagy forró tejjel. Csomómentesre keverjük, megvárjuk, amíg besűrűsödik. Sózzuk, borsozzuk, szerecsendióval ízesítjük:

DSCN2296_Fotor

Ha ezzel elkészültünk, nincs más dolgunk, mint összedobni a hozzávalókat. Egy sütőtál aljára öntünk 1-2 merőkanál besamelt, majd belehelyezzük a brokkolit. Erre is besamelt öntünk, majd megszórjuk reszelt sajttal. Ismét besamel,  brokkoli, besamel sajt. Ezt egészen addig csináljuk, amíg van alapanyag.:

DSCN2300_Fotor

DSCN2301_Fotor

A tetejére füstölt sajtot reszeltem, hogy még ízletesebb legyen:

DSCN2305_Fotor

A sütőt közben előmelegítettem 180 fokra, letakartam fóliával és körülbelül 20 percig sütöttem. Majd levettem és hagytam, hogy a teteje megpiruljon. Tulajdonképpen ennyi az egész, innentől kezdve már fogyaszthatjuk is. Ez most nagy kedvencem lett, biztos, hogy máskor is elkészítem magamnak.

DSCN2324_Fotor

Nektek van bevált receptetek? 

Jó étvágyat kívánok! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6912573567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása