Saját Otthon Projekt

Kartonpapírból egyedi tárolódoboz

Kartonpapírból egyedi tárolódoboz

2016. 10. 14. Diamia8

Vannak néha olyan hétvégi délutánok, amikor esik az eső és már igazán nem tudok semmilyen elfoglaltságot kitalálni a kislányomnak. Ilyenkor legtöbbször eljön a pillanat, amikor semmi se jó és minden unalmas.

Legutóbb, amikor pont ilyen szombat volt, elkezdtem valamilyen kreatív elfoglaltságon gondolkodni. Megláttam egy kisebb méretű kartondobozt, amit eredetileg kidobásra ítéltem és kipattant a fejemből: készítsünk tárolódobozt a kütyüknek a régi tárolók helyett

Az a szerencsém, hogy az ilyen ötletek mindig felvillanyozzák és rögtön neki is álltunk az ötletem megvalósításának. Azért természetesen egy 5 és fél évestől nem várható el, hogy végül ő fejezze be, de becsületére legyen mondva a feléig végigtekergette a fonalat. Büszke is a végeredményre! :)


Kössétek össze a kellemest a hasznossal és dekoráljátok együtt a gyerkőc szobáját! Kreatív ötletekért olvasd el ezt a cikket!


tarolo_kartonbol

tarolo_kartonbol1

Hozzávalók:

  • egy kisebb kartondoboz
  • olló
  • egy gombolyag fonal
  • 4 db szívószál
  • ragasztópisztoly

tarolo_kartonbol3

Elkészítése:

1, Vágjunk le a doboz tetejéből, de arra figyeljünk, hogy minél magasabb a doboz, annál többet kell majd dolgozni: 

tarolo_kartonbol4

2, Nagyjából egyforma vastagságú csíkokra vagdossuk be a dobozt, hogy így mutasson:

tarolo_kartonbol5

3, A fonalat el kell kezdeni mindig a másodikba belefűzni, majd amikor körbeérünk, akkor pedig vissza kell fordulni a másik irányba. Így a fűzés minden egyes bevágott oszlopot szépen be fog takarni. 

Magam is meglepődtem, hogy milyen szépen befedi, mert eleinte azért igencsak tartottam az ötletem megvalósíthatóságától. 

tarolo_kartonbol6

tarolo_kartonbol7

4, Amikor elértem majdnem a végét, akkor tudatosult benne, hogy a teteje csúnya lesz. Nem adtam fel azonban és elkezdtem egyszerű fonási ötleteket keresgélni a Pinteresten. (Google & Pinterest is my friend!) Így láttam meg a szívószállal készített karkötő ötletét, amit én szépen a magam módján átültettem a kosárba.

Kell hozzá 4 darab szívószál, amiről a lehajthatós részt levágtam. Mivel nem sikerült a fonalat átküzdenem a szívószálon, így a szívószálakat is bevágtam. A résen keresztül pedig könnyedén átbújtattam a fonalakat:

tarolo_kartonbol9

5, Összekötöttem a végüket, hogy elindulhasson a fonás:

tarolo_kartonbol91

6, Az elv itt is ugyanolyan, mint a doboz esetében: egyik szívószál fölött, a másik alatt kell a fonalat áthúzni és a negyedik szívószál után visszafordulunk. Nem túl bonyolult és a szívószálak segítségével nagyon gyorsan lehet haladni.

Ha pedig már sokat fontunk, akkor óvatosan lejjebb húzzuk a szívószálakat. Ezzel a módszerrel pedig akár még a nagyobb gyerekek karkötőt is fonhatnak maguknak:

tarolo_kartonbol92

7, Pontosan lemértem, hogy mekkora hosszúságú fonásra lesz szükségem a tetejéhez és amikor elértem, akkor kihúztam a szívószálakat és óvatosan összekötöttem a fonalak végét.

8, Ekkor következett a kedvenc eszközöm, a ragasztópisztolyom. Nélküle sokszor nem boldogulnék, az tuti biztos! 

tarolo_kartonbol93

9, Először belül húztam egy csíkot és ráhelyeztem a fonalat úgy, hogy a karton teteje pont a fele vastagságon legyen. Aztán kívülről is húztam egy csíkot és rásimítottam az anyagot. Érdemes részenként haladni:

tarolo_kartonbol94

10, Ha körbeértünk, akkor kész is a pihe-puha tárolódobozunk! Szerintem megérte a fáradságot, mert ez tényleg olyan módszer, amit még az esti tévénézés közben is nyugodtan lehet csinálni:

tarolo_kartonbol2

Kinek lett kedve elkészíteni a gyerkőcökkel?

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1412574051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása