Saját Otthon Projekt

Kaspó átalakítás kiégethető gyurmával

Kaspó átalakítás kiégethető gyurmával

2016. 10. 25. Diamia8

Szerintem a kaspó átalakítás nálam valamilyen különleges mánia, hiszen az évek alatt hasonló témában már elég sok bejegyzést írtam. Természetesen a kezdetekhez képest sokkal tapasztaltabb lettem és ma már teljesen másképp festegetném át a kaspóimat. 

Most azonban nem festéket használtam, hanem kiégethető gyurmát. Sokszor előfordul velem ugyanis, hogy a meglévő készleteim felhasználásán agyalok és akkor megszületnek a legjobb ötletek. Kiégethető gyurmából pedig a vágódeszkás projekt révén elég sokkal rendelkeztem.... Muszáj volt belőle tehát valamit alkotnom. :)

Gondoltam a fém minikaspómat könnyedén be tudom vele vonni és még a sütőben sem lesz vele probléma. Szerencsére igazam lett és most a kaktuszkám ebben díszeleg az ablakban:

kaspo_gyurmabol

kaspo_gyurmabol3

Hozzávalók:

  • Fimo Soft kiégethető gyurma (mindenképpen ezt a változatot vegyük meg, mert a másik túl kemény)
  • fém vagy agyag kaspó (inkább kis méretű legyen, a nagyra nagyon sok gyurma kell)
  • műanyag lap vagy falap, amin hengergetünk, mert a színesek megfogják a bútorlapot és nehéz eltávolítani

kaspo_gyurmabol5

Elkészítése:

1, Miután kibontottuk a gyurmát, egy csíkot törjünk le és kezdjük el jó hosszúra kisodorni. Mindig csíkonként törjük le, így tutira egyforma mennyiséget kell egyforma vastagságúra kinyújtani:

kaspo_gyurmabol6

2, Kétféle módszert alkalmaztam a bevonatoláshoz, hogy érdekesebb legyen a végeredmény. Egyrészt fontam, másrészt pedig csak egy szálat tekergettem körbe-körbe. A fonásnál a végeket összenyomtam:

kaspo_gyurmabol7

Arra mindig figyeltem, hogy a vége mindig csak az egyik oldalon legyen és akkor jobban mutat a többi három oldalán.

kaspo_gyurmabol8

3, Ha a végére értünk, akkor még picit lehet rajta igazgatni még sütés előtt:

kaspo_gyurmabol9

4, A sütőt előmelegítem 110 C-ra és 20 percig hagyom a kaspót, majd utána meg kell várni, amíg kihűl. Ennyi az egész! Ugye, hogy egyszerű?

kaspo_gyurmabol4

kaspo_gyurmabol1

Csináltatok már hasonlót? Ha igen, akkor bátran mutassátok meg! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4512574059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása