Saját Otthon Projekt

Kér valaki Arepas-t?

Kér valaki Arepas-t?

2016. 11. 20. Schulz Veronika

Szeretek erre-arra, itt-ott, koslatni. Szemmel. :) Szeretek nézelődni, új ételekre bukkanni, legfőképpen, ha az egy tradicionális étel. Mint tudjátok, -legalábbis, akik visszatérő olvasók, tudják-, hogy élek, halok az olasz konyháért. Hogy jön ez most ide? Tulajdonképpen, sehogy, gondoltam, megosztom ezt azokkal is, akik esetleg nem tudják. :D

A mai receptem ismét egy tésztaféleség lesz, ha agyon csapnak sem tudok lemondani ezekről a finomságokról. Korábban már megosztottam egy receptet itt a blogon, kinézetre nagyon hasonlít a mai ételre, ez volt a Pupusas.

A különbség annyi, hogy a Pupusas-t már eleve töltelékkel együtt sütik meg és Mexikóból származik, az alapja pedig sima liszt.

Az Arepa vagy Arepas hazája Venezuela valamint Argentína és a tésztát megsütik, majd a töltelék külön kerül bele az alapja pedig kukoricaliszt.

Imádom az efféle különlegességeket, mert egyrészt az eddigi tapasztalatok alapján ezek az ételek pillanatok alatt elkészülnek és nem mellesleg a családi költségvetésre sincsenek rossz hatással. Mégis, újdonság kerül az asztalra. Hát, nem fantasztikus? :)

Pontosan ezek miatt a tulajdonságok miatt figyeltem fel erre a receptre is, tudtam, ahogy megláttam, nekem ezt meg kell kóstolnom. Nem is késlekedtem tovább, ki is találtam gyorsan, mi fog töltelék gyanánt belekerülni. A tészta hozzávalói egytől- egyig megtalálhatóak voltak itthon, úgyhogy, tulajdonképpen, ki sem kellett tenni a lábam ahhoz, hogy elkészítsem.

Íme a recept:

Tészta:

  • 15 dkg kukoricaliszt
  • 2 dl langyos víz
  • só, ízlés szerint
  • pár csepp olaj a sütéshez

Igen, ennyi. Slussz!

A töltelékhez én ma csirkemellet választottam, aszalt paradicsommal, rukkolával, fokhagymás tejföllel. Természetesen a sajt sem maradhatott el.

dscn3531_fotor_2

A lisztet egy tálba tesszük, majd hozzáöntjük a sót és a vizet. Összekeverjük, pár percig állni hagyjuk. Ezután gombócokat formázunk a masszából.

Egy serpenyőt felforrósítunk, kis olajat teszünk bele. Ha kellően forró, belehelyezzük a kis tésztalabdákat és a mindegyik oldalukat 3 percig sütjük. Közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra.

Ha a tészta mindkét oldala megpirult, tepsire tesszük és tovább sütjük a sütőben 15-20 percig. És a tésztával el is készültünk. Kicsit hűlni hagyjuk, majd kettévágjuk.

Innentől kezdve, mindenki fantáziájára van bízva, mivel tölti meg a kis lepényeket.

Én lepirítottam egy kis csirkemellet, sóztam, borsóztam, illetve találtam itthon egy Garam Masala fűszert, de természetesen bármilyet tehetünk hozzá. Feldaraboltam az aszalt paradicsomot, rátettem a rukkolát, majd meglocsoltam a fokhagymás tejföllel, sajt a tetejére és Voila'! Kész is az isteni finomság!

Boldog, jó étvágyat hozzá!

dscn3531_fotor_2

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1212574119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása