Saját Otthon Projekt

Mivel lepjünk meg egy gasztro-őrültet?

Mivel lepjünk meg egy gasztro-őrültet?

2016. 12. 03. Schulz Veronika

Egy gasztro-őrültet a legkönnyebb meglepni. Szerintem. Engem legalábbis baromira nem nehéz.

Ezt a barátaim és a családom is tudja. Ha szeretnének valamivel megajándékozni, akkor biztos, hogy a kis agyukat egyből a konyhácskámon kezdik el járatni.

Személy szerint én minden kis apróságnak örülök, kezdve egy fokhagymapucolótól, a szakácskönyvön át, de még egy kis cuki tányérnak is.

Közelednek az ünnepek és ilyenkor az ember azon agyal egyfolytában, hogy kit, mivel lephetne meg. (Ahogy korábban már írtam, két éve megbeszéltük a családdal, hogy nem veszünk egymásnak ajándékot. Az a lényeg, hogy együtt leszünk.) Tavaly már, több kevesebb sikerrel sikerült ezt prezentálni, remélem, idén a tesóm is visszafogja magát! Innen üzenem neki!!!! :)

A lényeg szerencsére, hogy nekem ez már a második karácsony, ami nyugiban telik, nem rohangálok ajándékok után, nincs egymást taposás, tömeg és hasonló finomságok, amiket szerintem senkinek nem kell bemutatni.

Arra gondoltam, hogy próbálok egy kis segítséget nyújtatni azoknak, akik, viszont az ajándékozás mellett döntenek -és neadjisten' van egy olyan gasztrohobber, -általam kreált szó, jelentése számomra: gasztrohobbi-tevékenységet folytató egyén- mint én- a környezetükben, mivel is lepjék meg szeretteiket. Mindemellett, ez a cikk, az én környezetemnek is szól, csak, a miheztartás végett! :D

Fontos leszögezni, ez egy teljesen szubjektív lista, ha van más ötletetek, nyugodtan osszátok meg velünk. :)

Az első számú favorit nálam, a szakácskönyv. Mindig, minden alkalommal betalál.

Jó, tudom, manapság már ott az internet, minden recept megnézhető, letölthető. Nekem azonban, valahogy egy könyv mégis más. Nekem az egy konkrét rituálé, amikor valamit főzni szeretnék, általában magamhoz veszem az összes kedvenc könyvemet, leülök a szoba közepére, kiterítem azokat, majd egyesével böngészgetem őket.

Van, hogy két óra elteltével jövök rá, hogy hoppá, valamit most már főzni kéne.. :D Amit szakácskönyv-vásárlásnál érdemes figyelembe venni, lapozz bele. Ha olyan összetevőkkel van tele, amiért szinte Vietnamig vagy Azerbajdzsánig kell menni, ne vedd meg. Én egyszer kaptam egy ilyen könyvet, bevallom, azóta sem volt a kezemben, mert beszerezhetetlen alapanyagokkal van tele. Szerintem, felesleges.

azotthonizeinagyszakacskonyv_too

Meglátásom szerint, konyhai kiegészítőkből, sosem elég. Legyen az egy terítő, egy szakácskés, de akár egy bolhapiacon talált antik villa. Aki ráadásul még ételeket is fotóz, ezek a kiegészítők csodálatos ajándékoknak bizonyulnak. Határ a csillagos ég és itt, most nem az anyagiakra gondolok. :)
vkrees4

Szerintem nem vagyok vele egyedül, nálam, sosincs elég tároló. Valami mindig hiányzik, ezt nem tudom, ide, azt nem tudom oda tenni.

Érdemes átgondolni, hogy az adott személynek, milyen a lakása, élettere és érdemes aszerint választani. Lehet ez egy olyan tároló, amit mondjuk szekrényen belül lehet elhelyezni. Mert, ugye azt tudjuk, a szekrény is egy olyan valami, ami képes a dolgokat pont akkor eltüntetni, amikor nekünk szükségünk lenne rá. :D Akár hiszitek, ha nem, most, hogy ez eszembe jutott, meg is van a jövő évi első projektem. Rendet tenni a konyhaszekrényben! :)
konyha3

Illetve a tárolás természetesen megoldható a konyhaszekrényen kívül is, rengeteg praktikus ötletet találhatunk erre az interneten. Én szerencsés helyzetben vagyok, mert ugyebár, van egy drága barátnőm Klaudia személyében. Úgyhogy, őt fogom bombázni a kérdéseimmel, mert tudom, hogy ha valamit ő kitalál, abból csak jó és praktikus dolog sülhet ki. :) Dia, adott a feladat. :)
storage8

Ne feledkezzünk meg a konyhai gépekről, amelyek nagyban megkönnyíthetik a munkánkat. Van, amikor az ember elúszik mindennel. Gyereknevelés, házimunka, bármi. És mondjuk, összedobnál egy sütit is.

Mennyivel egyszerűbb az élet, ha porszívózás közben van egy olyan géped, ami kikeveri helyetted mondjuk a tésztát. Rendkívül sok időt és energiát tudunk ezekkel megspórolni. Nálam például alapfelszerelés a kenyérsütőgép. Mindig csak fél órára kapcsolom be, azzal dagasztok tésztát. Ha nem lenne, gyanítom, sokkal kevesebb kelt tészta kerülne a sütőmbe :)

mum57860-1000-773

Nekem egyébként nagy álmom egy KitchenAid gépecske, de azt hiszem, a mi időnk még nem jött el- ha értitek :D
1464099040-5kpm5eer-professzionalis-robotgep-4-8l-kitchenaid-piros

Végül, de nem utolsó sorban, eszembe jutott, hogy mostanában, nagy divat az élmény- ajándékozás. Ami egyébként szerintem egyáltalán nem rossz.

Sőt, ha ismerjük azt az embert, akit meglepünk, akkor ez egy kifejezetten hasznos ajándék tud lenni. Én például az idejét nem tudom megmondani, mióta készülök egy főző-tanfolyamra eljutni. Eddig mindig volt valami kifogás. Az időpont nem jó, most másra kell a pénz, satöbbi.

Igen, sajnos ez nem a legolcsóbb ajándék forma. De bízom benne, hogy jövőre, meglepem majd magamat eggyel. Mert azt hiszem, megérdemlem! :) Az élmény mellett én szakmai fejlődést is várok tőle, na persze, nem úgy értem, hogy csodát tesz és Michelin csillag-os szakács lesz belőlem 3 óra alatt, de megtanulhatok olyan fortélyokat, praktikákat, amire mondjuk magamtól, nem jönnék rá. :)

016640_b4dbbb53494c4c3ba59f552b65a3a5ad-jpg_srz_561_335_85_22_0-50_1-20_0-00_jpg_srz

Remélem, sikerült valamennyire ötletet adnom a karácsonyi ajándékokhoz, bízzunk benne, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet!
Boldog készülődést, vásárlást, idegroham mentes napokat kívánok, a képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok, mint mindig. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7912574151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása