Saját Otthon Projekt

Répatorta, büntetlenül

Répatorta, büntetlenül

2017. 01. 15. Schulz Veronika

Korábban már több alkalommal részt vettem az úgynevezett "Blogkóstoló"' játékon, melynek lényege, hogy felhívásra, különböző gasztro-blogok jelentkezhetnek. Ez most a 32. játék volt, mely a  Gasztroságok blog szervezésében jött létre, ezúton is köszönöm, hogy ismét részt vehettem a játékban, valamint a szervezést illetve a lebonyolítást.

Megint csak nem volt egyszerű dolgom, a szabályok szerint nekem a Teller cake blog-ról kellett kiválasztanom egy számomra szimpatikus receptet és azt elkészíteni. Valamiért a Blogkóstolók alkalmával nekem legtöbbször olyan blog jut, ami leginkább süteményekkel van tele. Kezdem azt gondolni, hogy ez már a karmára vezethető vissza, én ugyanis egyáltalán nem vagyok az a sütős típus, nem is tudok, nem is szoktam. Lehet, hogy egy ismeretlen erő próbálja a tudomásomra hozni, hogy ezen a területen is el kellene kezdenem végre fejlődni, nem tudom. :D

Mindenesetre az oldalon barangolva szebbnél szebb tortákkal találtam szembe magam és egyre inkább kezdtem megijedni, hogy nem fogok tudni választani, dönteni, én ezekhez totálisan béna vagyok. :)

Aztán észrevettem az oldalon "Fő az egészség" menüpontot, azonnal rá is startoltam. Különböző bloggerek finomabbnál finomabb ételei, egészségesen. Reménykedtem, hogy lesz recept az oldal tulajdonosától is, szerencsére rá is bukkantam, ez pedig a mai napon általam is elkészített répatorta lett. Pont múlt hétvégén jutott eszembe, hogy szívesen ennék egy répatortát, de végül nem lett belőle semmi, úgyhogy ez volt a tökéletes alkalom erre. 

dscn3763_fotor

Annyiban módosítottam a receptet, hogy valamennyire saját magamra kellett szabnom, tekintve, hogy nálam a cukor eleve ki van zárva. Egyszerűen csak édesítőszerrel helyettesítettem, illetve sajnos nem kaptam diót, így az most kimaradt belőle. Nézzük tehát a recept, fázisfotókat most nem készítettem, mert annyira egyszerű, hogy teljesen feleslegesnek láttam. Egy tálban kevertem össze mindent.

Hozzávalók:

1 db alma, hámozva, reszelve
1 nagyobb sárgarépa szintén hámozva, reszelve
20dkg teljes kiőrlésű zabliszt
körülbelül 3 dkg stevia-eritrit keveréke
2 db tojás
2 evőkanál olívaolaj
1 kiskanál szódabikarbóna
1 kiskanál fahéj
1 csipet só

A díszítéshez 3 dkg mascarponet összekevertem 2-3 evőkanál tejjel és egy fél evőkanál édesítőszerrel.

Először lereszeltem az almát, majd a sárgarépát, hozzátettem az olajat, tojást és az egészet jó alaposan összekevertem. Innentől kezdve már csak annyi volt a dolgom, hogy hozzákevertem a száraz összetevőket is, lisztet, édesítőt, fűszereket, valamint a szódabikarbónát.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra, egy tepsit kiolajoztam, liszteztem, majd beleöntöttem a masszát. Nagyjából húsz perc alatt sütöttem meg.

Ez idő alatt összekevertem a mascarponet a tejjel, amíg sült a torta, kicsit pihentettem. 

Miután elkészült, pár percet hűlni hagytam, majd megöntöztem a krémsajtos finomsággal (Lehet, hogy kicsit várnom kellett volna még, mert egyből beitta a süti a mázat, de mint tudjuk, ilyenkor a fotók miatt versenyt futunk az idővel. :) )

A tálat, -amire a süti a került-, mindenképpen szeretném kiemelni, ugyanis az egyik kedvencem lett. Holló Henriettának köszönhető, aki véleményem szerint egy nagyon tehetséges művész, betonból készít különböző lakberendezési, használati tárgyakat, érdemes hozzá bekukkantani. Facebook oldalát pedig itt találjátok.  Én is folyamatosan figyelni fogom a megjelenő újdonságokat!

Végül elkészült, a receptet elmentettem, mert szerintem máskor is el fogom készíteni.

dscn3767_fotor

Bátran fogjatok hozzá Ti is, csalódni biztosan nem fogtok!

Boldog, jó étvágyat hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4012574207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsa Teller 2017.01.17. 06:22:51

Köszönöm a kóstolást, örülök, hogy sikerült receptet találni nálam. A krém sajttal valóban meg kellett várni, hogy kihüljön, de így is jó.

Schulz Veronika 2017.01.18. 20:05:31

Én köszönöm a receptet. Egyébként tényleg isteni finom,puha,úgyhogy a következő alkalommal megvárom,hogy kihűljön.. Mert biztosan lesz következő alkalom :)
süti beállítások módosítása