Saját Otthon Projekt

Egy egyszerű sós pite, amely a zöldségekkel válik teljessé

Egy egyszerű sós pite, amely a zöldségekkel válik teljessé

2017. 09. 10. Schulz Veronika

Péntek este, hosszú idő után, végre eljutottunk kicsit szórakozni, kikapcsolódni. Ennek azonban meg is lett a böjtje, -bár, ez is nézőpont kérdése- mert a szombatom ezáltal elég tétlenkedősre sikeredett. :)

Ami pihenés szempontjából jó, a házimunka elvégzésének tekintetében nem a legjobb. Lényeg a lényeg: tökéletesen tisztában voltam azzal, hogy nekem ma még valamit főznöm kell. Attól, hogy én elmentem bulizni, a vacsorának kész kell lennie. Elkezdtem agyalni, mit főzzek, ami gyorsan megvan, laktató és az éhes férfi száját is be lehet vele fogni. :)

Mivel mindketten nagyon szeretjük a tésztaféléket, a választásom egy gyorsan elkészíthető pitére esett. A hűtőből összeszedtem azokat az alapanyagokat, melyekről úgy gondoltam, hogy passzolnak majd a tésztához.

Így született meg ez a zöldséges finomság:

dscn4889_fotor.jpg

Hozzávalók a tésztához:

20 dkg liszt (nálam ez 15 dkg teljes kiőrlésű+5 dkg finomliszt)
12 dkg vaj
1 dl natúr joghurt+ fél dl tejföl
só ízlés szerint

A feltétet az alábbiakból dobtam össze:

5-6 fej fagyasztott vagy friss brokkoli
pár darab articsóka (elhagyható, vagy tetszés szerint helyettesíthető)
morzsolt kukorica
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
pár szelet feketeerdei sonka
pár szem olívabogyó
2 dl tejföl
3 db tojás
10 dkg reszelt sajt
só, bors

Először elkészítettem a tésztát, ami nem volt egy bonyolult feladat. A fent leírt hozzávalókat egyszerűen csak összedolgoztam, majd egy kivajazott piteformába nyomkodtam, majd villával megszurkáltam. És ennyi. :)

A brokkolit a vöröshagymával vajon megsütöttem pár perc alatt, majd a végén hozzátettem a fokhagymát is, . Közben a tejfölt elkevertem a tojással és a reszelt sajttal, majd hozzákevertem a brokkoli-fejeket és a hagymákat, sóztam, borsoztam, majd az egészet a nyers tésztára öntöttem. Ezután következett a többi hozzávaló, mindent rápakolgattam, ízlés szerint. 

A sütőt 200 fokra melegítettem elő, mikor betettem a pitét, akkor visszavettem 180 fokra és fél óra alatt készre sütöttem. 

Ennyire egyszerű elkészíteni, nem lehet elrontani, a feltétet pedig számtalan módon variálhatjuk, nagyon finom és laktató! :) Én máskor is el fogom majd készíteni, ez tuti biztos. 

Boldog, jó étvágyat hozzá! :)


dscn4889_fotor.jpg

 

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr412818288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása