Saját Otthon Projekt

"Nyuszi-hopp" lestyános tojáskrémmel

"Nyuszi-hopp" lestyános tojáskrémmel

2018. 03. 26. Schulz Veronika

Nektek is feltűnt, hogy az utóbbi időben mennyire brutálisan felment a tojás ára? Egyszer csak azt vettem észre, hogy eddig 300,- Ft volt egy doboz, majd egyik napról a másikra duplájába kerül. Csak lestem, mint hal a szatyorban, hogy mégis mi történt.

Elsőre azt hittem, ez csak egy átmeneti dolog. Mára azonban világossá vált, hogy ez nem csak átmeneti, hanem ez az állapot bizony tartósan fennáll majd. Mivel sok mindenbe használok tojást, én bizony sajnos megéreztem.

Éppen emiatt, most, hogy jön a húsvét, érdemes kicsit nyitottabb szemmel járni, mivel szerencsére a boltok is tisztában vannak azzal, hogy ilyenkor sokkal nagyobb mennyiséget fogyasztunk, mint az év más időszakában. A napokban a decemberi 60,- Ft/db áron megvásárolható tojások ára csökkenni látszik és átlagosan a korábban megszokott összegért (51-53,- Ft/db) szerezhetjük be őket. Továbbá jó hír a hasonló „tojásfanoknak”, hogy úgy tűnik, rendeződni látszik a helyzet a tojáspiacon.

Szereld fel a konyhád! Edénykészlet minden eshetőségre!

Ennek köszönhetően én is feltankoltam az egyik áruházláncnál. Ki tudja, meddig tart az árcsökkentés, illetve, majd elhiszem a helyzet normalizálódását, ha valóban megtörténik. :) Kihasználva a helyzetet, ma egy igazán húsvéthoz illő finomságot hoztam Nektek, bár gyanítom, sokak számára nem lesz ismeretlen a recept, tojáskrémet készítettem, hozzá illő friss és ropogós kelt tésztával.

2_2.jpgHozzávalók:
Tojáskrém:
6 db tojás
1 fej vöröshagyma
1 kis pohár tejföl
2 evőkanál natúr szendvicskrém (mindig teszek hozzá, hogy krémesebb legyen)
mustár, majonéz, só, bors, Lestyán és egy csipetnyi petrezselyem (érdemes kipróbálni hozzá a Lestyánt, tökéletesen illenek egymáshoz)
Tészta:
60 dkg liszt (40 dkg teljes kiőrlésű; 20 dkg finomliszt)
1 kis pohár joghurt
1 dl tej
2 dkg élesztő
2 dl hideg víz


A tojásokat először lobogó vízben 12 perc alatt keményre főztem, majd miután kihűlt, feldaraboltam. A vöröshagymát kockára vágtam, majd hozzákevertem a tojásokhoz. Ezután a többi hozzávalót egyesével hozzáadtam, óvatosan összedolgoztam, hogy maradjanak azért benne nagyobb tojás darabok. Feldobhatjuk még akár egy kis sonkával, pirított bacon-nal, vagy úgyis kezdődik a szezonja, akár medvehagymával

A tészta hozzávalóit a kenyérsütőbe tettem, azzal bedagasztottam. A tésztát miután megkelt, 12 kisebb darabra vágtam, majd kétujjnyi vastag darabokat sodortam és ülő nyuszi alakra formáztam. :D (Ha megnézitek a képet, látszik, hogy nem egy bonyolult művelet) Formázás után lekentem még őket egy felvert tojással és a farkincájánál egész só-darabokkal megszórtam, 10 percig pihenni hagytam.
A sütőt 180 fokra melegítettem, majd nagyjából 20 perc alatt aranyszínűre sütöttem.

Gyerekjáték elkészíteni, egyáltalán nem igényel szaktudást, bárki el tudja ez alapján készíteni, javaslom, ne hagyjátok ki, kitűnő választás reggelire, de simán fogyaszthatjuk vacsorára.
Ti mivel készültök az ünnepekre? Van valamilyen bevált recept, vagy inkább kísérleteztek?

Ha netalán elkészítitek, akkor Boldog, jó étvágyat kívánok hozzá!
dscn5645_fotor.jpg
Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3813780218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása