Saját Otthon Projekt

Isteni káposztás pogácsa, ezúttal zablisztből

Isteni káposztás pogácsa, ezúttal zablisztből

2019. 01. 20. Schulz Veronika

Már egy ideje - a jó ég tudja, miért - nem igazán sütöttem kelt tésztát. Pedig még mindig imádom, minden formában, számomra megunhatatlan.

Múlt héten vettem egy nagy fej káposztát, mert megkívántam a káposztás palacsintát. Az egészet felaprítottam, ledinszteltem, amire nem volt már szükségem, egész egyszerűen a fagyasztóba tettem. 

Ma reggel, mikor felkeltem, szinte a legelső gondolatom volt, hogy:
"Káposztás pogácsát akarok enni."

Nem volt mit tenni, kivettem a fagyasztóból egy adag káposztát. Míg felolvadt, addig gyorsan összedobtam a pogácsa tésztát. Jó nagy adagot készítettem, mert szerencsére ez is a fagyasztható tészták közé tartozik.

Nem feltétlenül szoktam megsütni az egész adagot, van, hogy csak egy részét sütöm meg, a megmaradt pogácsákat, (sütés nélkül) egy deszkára szoktam sorakoztatni, bedobom a fagyasztóba.

Mikor már teljesen megfagytak, akkor átteszem őket vagy egy zacskóba, vagy egy megfelelő tárolóba, attól függ, mennyi szabad helyem van éppen. :)

20190120_144158_fotor.jpg

Lássuk a hozzávalókat:
1 kg zabliszt
2 evőkanál só
körülbelül 50 dkg vaj, hidegen, felkockázva
1 tojás
200 gramm natúr joghurt+ 125 gramm tejföl összekeverve
1 dl tej
5 dkg élesztő
korábban lesütött, dinsztelt káposzta 
bors ízlés szerint 

A lisztet a sóval elkevertem, majd hozzáadtam a felkockázott, hideg vajat, gyors mozdulatokkal alaposan összedolgoztam.

A tészta közepébe mélyedést készítettem, a tészta többi hozzávalóját egyszerűen csak a mélyedésbe dobáltam és alaposan összegyúrtam. A tésztát addig kell gyúrni, amíg az edény falától már elválik.

Lisztezett deszkán másfél cm vastagra nyújtottam és a dinsztelt káposzta felének a felével megszórtam. Ezután behajtottam a tésztát először jobbról, majd balról, ismét egy adag káposztával szórtam, ezután felülről majd alulról is összehajtottam és 30 percre a hűtőbe tettem pihenni. 
30 perc elteltével az előbbi hajtogatást megismételtem:

Tészta kinyújt, káposztával megszór, jobbról, balról meghajt, megint káposzta, és felülről, alulról még egy hajtás és tádáám!

Ezt követően a tésztát ujjnyi vastagra kinyújtottam, tetejét beirdaltam, majd közepes méretű, lisztbe mártott szaggatóval kiszaggattam.

Kicsit formázgattam a kezemmel, majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Tetejüket felvert tojással megkentem, míg a sütő kellően bemelegedett (180-190 fokra) addig még pihentettem őket és 20 perc alatt készre sütöttem.

20190120_143718_fotor.jpg

Gyerekjáték összedobni, a végeredmény magáért beszél, én csak biztatni tudok mindenkit az elkészítésére!

 Boldog, jó étvágyat hozzá! 

 Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5114574276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása