Saját Otthon Projekt

Süss fánkot! Fogd a farsangra!

Süss fánkot! Fogd a farsangra!

2019. 02. 17. Schulz Veronika

Már javában benne vagyunk a farsang időszakában, amely vízkereszttől húshagyókeddig tart, ez tulajdonképpen a húsvét "felvezetője". Meg vagyok keresztelve ugyan, de a vallást minimálisan sem gyakorlom. Mázli, mert a farsanghoz semmilyen jelentősebb vallási ünnep, esemény nem köthető. ;)
Ha megkérdeznénk különböző embereket, hogy mi jut eszükbe a farsangról, 10 emberből 15 az első három helyen említené a fánkot, ebben biztos vagyok. 
Pár nappal ezelőtt jött velem szembe egy farsangi fánk  recept, akkor kattantam rá, ami azóta sem csillapodott.
Mit tehet az ember ilyen esetben? Naná, hogy megcsinálja. :D 
A kedvcsináló fánk, ha jól emlékszem, valamilyen egyszerű, lekváros fajta volt, továbbgondolva jutottam el a túrófánkig, amely gondolatra Dia is ráerősített egy "meginterjúvolást" követően. 
Ma volt a napja, hogy elkészítsem, természetesen jelen esetben sem használtam fehér lisztet, vagy cukrot.
20190217_2.jpgHozzávalók: 
1 doboz (250 gramm) zsírszegény túró
4 tojás
90 gramm teljes kiőrlésű tönkölyliszt
6 gramm sütőpor
3 evőkanál 1:4 stevia+eritrit édesítőszer porrá darálva
1 csipet só
Sütéshez:
Olaj
Ízesítés:
Akár cukormentes lekvárral; én jelen esetben a darált édesítőszert fahéjjal kevertem össze. 
A tojásokat felvertem, majd a többi hozzávalót egyszerűen hozzákevertem, alaposan összedolgoztam, majd 5 percig pihenni hagytam. Ez az 5 perc pont megfelelő az olaj felmelegítéséhez, nagyjából 180 fokos olaj a legideálisabb. 
Mikor elérte a kívánt hőfokot, elkezdtem kiszaggatni a fánkokat. Ehhez két vizezett teáskanalat használtam, -sütés közben a fánkok szép nagyra megnőnek,- így bőven elég hozzá a kiskanál. Beleszaggatjuk a tésztát a forró olajba, pár perc alatt mindkét oldalát arany színűre sütjük. Miután az olajból kiemeltük, lecsöpögtetés után egyből forgassuk meg  a fahéjas, édesítőszeres cuccmiban. :D
Találás előtt még szórhatunk rá grátiszban, de ne vigyük túlzásba!
Ilyen gyorsan el is készül, gyerekjáték összedobni, egy dologra azonban érdemes felkészülni: Még azelőtt elfogy, hogy az összes elkészülne! Tapasztalat :D
Használd ki, hogy farsang van és süss Te is fánkot! 
Boldog, jó étvágyat hozzá!
20190217_3.jpg
Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.



A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7914632582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása