Saját Otthon Projekt

Az idén sem tökölök a tökökkel! (Vagy mégis?!!!)

Az idén sem tökölök a tökökkel! (Vagy mégis?!!!)

2019. 09. 20. Diamia8

Az őszi dekoráció nálam legtöbbször kimerül egy-egy gyönyörű galagonya ágban, erdei sétákon gyűjtött termésekből és néhány dísztökből. Ebből kifolyólag a blog 8 éve alatt sem szaporodtak exponenciálisan az otthonunk őszi díszítéséről szóló DIY posztok. Sőt, szerintem a két kezemen meg tudom számolni az ilyen jellegű bejegyzéseket, ha nagyon muszáj. 

Az idén még dísztököket sem akartam venni és az őszi dekorálást le szerettem volna tudni a kislányom osztályának a traktorjának feldíszítésével a vecsési Káposztafesztiválra. Ott láttam volna elég káposztát és tököt...

Azonban múlt hétvégén pakolgattam olyan pólókat, amikből eredetileg törlőrongyot szerettem volna vagdosni és beugrott, hogy már pedig én idén akkor is kipróbálom ezt a textil tök dolgot. Sehogy sem bírtam elhessegetni a gondolatot, pedig tényleg próbálkoztam. Ugyanis már egy jó ideje semmi kedvem kreatívkodni és ezen úgy nézett ki, hogy a tökök aztán végképp nem fognak változtatni.

Egy ideig...Ugyanis fejben elkezdtem megálmodni, hogy szerintem mit és hogyan kell csinálni. Rájöttem, hogy minden van otthon a "projekthez", tehát még extra költségekbe sem kell vernem magam. Ez hétfő este addig hatványozódott, amíg elővettem a hozzávalókat és minden kreatív, csináld magad bloggeri túlzás nélkül, pillanatok alatt összedobtam 5 darab textil tököt. Menet közben azért győzött a lustaságom és kifejlesztettem a leggyorsabb módját az elkészítésüknek. 

Őszintén szólva még magam is meglepődtem, hogy ennyire vállalhatók lettek! A kislányom boldogan vette át a tulajdonjogot felettük. Már ezért megérte! Ha már palacsintát nem sütök, akkor legalább ilyenekkel kárpótolom. :)

textil_tok01.jpg

textil_tok04.jpg

textil_tok05.jpg

Hozzávalók:

  • Pólóanyag vagy bármilyen textilanyag
  • Tömővatta vagy vatelin - nekem volt egy lyukas párnám és abból szedtem ki
  • Olló
  • Különféle vastagabb kötöző - pékzsineg, pamut fonal stb.
  • Cérna és tű
  • Nagyon pici átmérőjű, műanyag hajgumi (elhagyható)

textil_tok06.jpg

Elkészítése:

1. Vágjunk ki szép négyzet vagy téglalap darabkákat az anyagból és varrjuk szépen össze oldalt és alul is. Alul nyugodtan húzzuk össze. Ha lyukas gyerek leggings-et használunk, akkor az oldalát nem kell varrni, tehát itt már spórolhatunk egy kis időt.

2. Ha alul is bevarrtuk, akkor tömjük tele vatelinnel és a tetején kössük be a hajgumival a száját.

textil_tok07.jpg

3. A madzagot kezdjük az oldalán áthúzni, hogy tökformájú legyen és a végén a szárán is tekergessük körbe. Könnyebb az egész művelet, mint gondoljátok...

textil_tok08.jpg

4. A felesleges anyagot a szárról nyugodtan vágjuk le és akkor pofásabban fog mutatni.

5. Ha még időt szeretnénk spórolni, akkor a zsák száját sem muszáj varrni. A legvágott anyagmaradékokkal simán összekötöttem és nem látszik visszafordítva:

textil_tok09.jpg

6. Aztán készen is vagyunk...

textil_tok02.jpg

textil_tok03.jpg

Ti szoktatok tökölni ősszel?

A képek sajátok.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8815113364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása