Saját Otthon Projekt

Ombre virágtartó polc

Ombre virágtartó polc

2020. 03. 29. Diamia8

Az előző tulajdonosok elég sok dolgot hagytak itt és volt közülük jó pár dolog, amit megtartottunk. Az egyik ilyen meglehetősen rossz állapotban lévő polc, amit mindenképpen szerettünk volna megtartani.

Sokáig nem igazán volt ihletem, hogy mégis milyenre fessem. Valahogy most egy kicsit vidámabb, kicsit érdekesebb végeredményt szerettem volna. Ekkor ugrott, be, hogy lefújom 3 színű krétafestékkel és picit antikolom, hogy látszódjon a kora.

Mire kitaláltam, addigra tél lett és télen nem szeretek festegetni. Hiába mondják, hogy ezekkel lehet bent is, nincs kedvem az egész művelet környékét megfelelő védelemmel ellátni, mert azért a festékpor kis mennyiségben száll és ilyen nagy felületnél tutira történne valami véletlen baleset. Kint pedig a hideg miatt nehezebb fújni és nagyon lassan is szárad. 

Tehát kénytelen voltam megvárni a jó időt. Ekkor megkértem a férjem, hogy csiszolja le nekem a polcot. Mielőtt kezelésbe vette, meg is erősítette, hogy ne legyen annyira nyekenyóka és ahol megsérült a fa, ott ki is javítgatta a felületét. 

Aztán következtem én és viszonylag gyorsan le is fújtam a polcot. Teljesült a vágyam, hogy legyen egy vidámabb polcom a kisebbik teraszon is, ahol olyan virágokat fogok tartani, amelyek jól bírják a meleget. 

ombre_polc_04.jpg

ombre_polc_01.jpg

ombre_polc_03.jpg

Hozzávalók:

  • 3 féle krétafesték spray (én Pintyplus Home-t használtam)
  • Krétafesték matt lakk (Pintyplus Chalk paint)
  • Sziszológép vagy papír
  • Maszkolószalag
  • Újságpapír

ombre_polc_07.jpg

Elkészítése:

#1 - Így nézett ki kezdetben a polc:

ombre_polc_05.jpg

#2 - Csiszolás és stabilizálás után:

ombre_polc_06.jpg

#3 - Most következik a maszkolgatás, amely elég időigényes művelet, ha szép végeredményt szeretnénk. Alapozni a krétafestéket általában nem szoktam, mert nagyon szépen fedi a fa felületeket. A polcot is két rétegben fújtam csak.

ombre_polc_08.jpg

ombre_polc_09.jpg

#4 - Ha mind a 3 réteg elkészült és megszáradt, akkor jöhet egy kis visszacsiszolás, hogy látszódjon a fa. Nem szoktam antikolni és most is csak minimálisan, mert szerintem ennek az öregecske polcnak kifejezetten jól áll.

Utána ismét portalanítani kell és jöhet a lakk 2 rétegben. Száradás után késznek is nyilváníthatjuk:

ombre_polc_02.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5915560538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása