Saját Otthon Projekt

Citromfűtea a kertünkből

Citromfűtea a kertünkből

2020. 05. 10. Diamia8

Már jó ideje rajongunk a citromfűért teaként fogyasztva. Szinte minden reggel, de gyakran még este is iszunk belőle egy pohárral.

Azonban eddig mindig boltit szoktunk fogyasztani, pedig az előző tulajdonosok egy egész szép bokrot nevelgettek a terasz körüli ágyásban. Valahogy a két év alatt még nem hasznosítottuk, csak gyönyörködtünk szépségében. Pedig tavaly elhatároztam, hogy Anikó (Napfény illata) által készített szörpöt meg fogom csinálni én is. Sajnos ez tavaly elmaradt, de talán az idén bepótolom.

Most valahogy kifogytunk a teából és ekkor utánajártam az otthoni változat elkészítésének. Meglepődtem, hogy ennyire egyszerű! Sokan friss leveleket forráznak le, de én szerettem volna hosszútávon kiváltani a vásárlást. Próbaként készítettem egy kisebb csokorból az első adagot, amelyet a sikeresnek tekinthető projekt miatt több adag fog követni. A cél, hogy egy kisebb méretű befőttesüveget megtöltsek vele. 

A citromfűt elsősorban nyugtató és stresszoldó hatásáról ismerjük. Sokan isszák alvási zavarokra vagy bármilyen okból fakadó idegességre. Ezen kívül antivirális tulajdonságokkal bír, az egész szervezetet ellenállóbbá teszi a vírusfertőzésekkel szemben. Nagy előnye, hogy segít megelőzni például a herpesz kiújulását is. Mondhatnánk, hogy egy igazi csodaszer a kertünkből, mert gyulladáscsökkentő, a benne található citrál pedig rákellenes hatású, de kiváló emésztési problémákra is. Ugye, hogy megéri fogyasztani?

20200510_115749.jpg

Itt található a kertünkben a citromfű és olyan jól érzi magát, hogy rendszeresen kell vágni, ritkítani:

20200509_175655.jpg

20200509_175701.jpg

Elkészítése:

Kezdésként egy kisebb csokor citromfüvet szárítottam meg a kazánházban. Érdemes felakasztani, hogy ne sérüljön. Pár nap alatt megszárad és akkor ilyen lesz:

20200510_114420.jpg

Leszedegettem a szárakról a leveleket és az aprítógépembe raktam:

20200510_114429.jpg

Addig aprítottam, amíg ilyen kis méretűek nem lettek:

20200510_115047.jpg

Nekünk van itthon nagyobb méretű teafilter, így rögtön több adagot készítettem belőle. A többi pedig várja az elfogyasztását egy befőttesüvegben:

20200510_115805.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4815677138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása