Saját Otthon Projekt

A festés mindig egy szuper megoldás!

A festés mindig egy szuper megoldás!

Ha nem tetszik a színe, akkor bátran ess neki ecsettel!

2021. 05. 27. Diamia8

A munkahelyem által megrendezett, a Föld napja rendezvénysorozat keretein belül másfél órás előadást tartottam a lakberendezés és a fenntarthatóság kapcsolatáról. Elsősorban a saját tapasztalataimról és tippjeimről szólt a prezentáció, ahol saját példákon keresztül segítettem körbejárni a témát. 

Az előadást 6 részletben osztom meg a blogon, ahol az első rész a lakberendezés és a fenntarthatóság kapcsolatáról szólt. (Itt tudjátok elolvasni.) A második részben pedig a használt lakberendezési tárgyakról és a másodkézből származó kincseimről meséltem ( ide kattintva tudjátok elolvasni)

A harmadik részben az egyik legsokoldalúbb átalakítási megoldás, a festés kerül fókuszba. Inspirációként mutatok jó pár általam megvalósított projektet és tippeket kezdőknek. ;-)

119203354_169184541416389_6944850256500869033_n.jpg

Őszintén szólva kezdetben a festés igazi mumus volt számomra, mert mindig a rajz órákon elszenvedett csalódások jutottak róla eszembe. Aztán szépen lassan egyre jobban vetkőztem le a gátlásaim és egyre bátrabban vetettem bele magam a nagyobb munkákba. Ennek eredményeképpen 2 évig Pinty Plus nagykövet is voltam. Általuk ismerkedtem meg a krétafestékkel és annak előnyeivel.

Kezdőknek mindenképpen a krétafestéket ajánlom, mert nem lehet vele hibázni. Környezetbarát és vízbázisú, tehát ha sűrű és nem olyan szépen terül, akkor csak hígítani kell vízzel. További előnye még, hogy hihetetlenül gyorsan szárad. Bármely felületen szuperül fed, nem kell csiszolni és alapozni. A festéket azonban zárni kell, tehát vagy waxolni vagy nagyobb igénybevétel esetén lakkozni kell a felületet.

Őszintén szólva én a lakkozásban hiszek és ezért a waxolást még ki sem próbáltam. A matt lakkok amúgy is nagyon szép árnyalatot adnak, így nem éreztem szükségét a váltásnak. A legjobb, ha vékonyan kenjük és inkább több rétegben.

A sprayfestéket kis felületek festésére ajánlom, mert különben mélyen a pénztárcánkba kell nyúlnunk. Ha megunjuk bármelyik dekorációnkat, akkor pillanatok alatt megújíthatjuk egy kis festék segítségével. 

Így lett a váza alja, a gyertyatartó alja és a tálca is arany, mert akkor éppen ez volt a mániám:

aranylaz1_1.jpg

Ugyanígy lett rosegold-ból arany ez a drótkosár is:

aranylaz_1.jpg

Krétafesték segítségével változtak kislányossá ezek a konzervdobozok, amelyek anno a kislányom szobájában teljesítettek szolgálatot:

ceruzatarto_600x399.jpg

Akár egy régi és most már cseppet sem tetsző vázát is átalakíthatunk vele. Még akkor is, ha ilyen rücskös a felülete:

vaza.jpg

Nagyobb bútoroknak is nekiestem sprayfestékkel még régebben. Így készült a barátnőmnek a kék színű éjjeliszekrény, aminek a párja a mi hálónkba került kifehéredve:

ejjeliszekreny.jpg

A garázsban talált polcot pedig kísérleti jelleggel ombre színre fújtam és a kinti virágokat tárolja azóta is a kertben:

ombre_polc.jpg

Nem is olyan régen a matt fekete mánia hatalmasodott el rajtam, de akkor már hengert és ecsetet használtam a krétafestékhez. A képen látható tálca eredetileg szürke volt, de pillanatok alatt kapott új formát és azóta is az étkezőasztalunkon divatozik:

20200926_103021_1.jpg

Nagyon megörültem, amikor használtan sikerült szuper áron megvásárolni egy kék színű, Ikea Ögla széket. Habár kopott volt, de a kislányom szobájába szántam. Menta színű krétafesték segítségével lett a szobájához tökéletesen passzoló darab lett,amin az iskolatáskáját tárolja: 

szek.jpg

Étkezőszékeink átalakulása

Új otthonunkba mindenképpen igazi fából készült, kárpitozott étkezőszékeket álmodtam meg, mert a ház hangulatához szerintem ilyenek illenek. Azonban egy igazi kárpitozott, fából készült szék ára borzasztóan magas és szinte sokkot kaptam keresgélés közben. 

Aztán még a beköltözés előtt hirtelen felindulásból vettem 4 db Gábriel Frigyes által tervezett Gábriel vagy más néven 1958-as széket. Köztudottan hihetetlenül masszívak és nagyon kényelmesek. Ráadásul anno 1 millió darabot gyártottak belőle, így minőségben és strapabírásban már bizonyítottak.

A költözés után még jó ideig nem álltam neki az átalakításuknak, de aztán már nem halogathattam tovább, mert addigra sikerült megvenni az étkezőasztalunkat is. Először fehér székeket álmodtam meg, de bevillant a fekete, mint lehetőség és végül nyert is. Cseppet sem bántam meg se a színt, se a székeket! Habár a kárpitozástól féltem, de még ezt is sikerült megcsinálnom nulla tudással. - A kárpitosok most ne nézzenek ide!!!! :D

szek_felujitas_13_1.jpg

szek_felujitas_14_1.jpg

szek_felujitas_04_1.jpg

szek_felujitas_02_1.jpg

Konyhafestés

Nehéz úgy együtt élni valamivel, aminek a színét ennyire utálom... Márpedig a konyhával így voltam és minden nap nézegethettem. Szerkezetileg semmi baja sem volt és terveink szerint majd csak a következő nagy felújításkor cseréljük le. Úgy éreztem azonban, hogy ezzel én nem fogok tudni együtt élni még pár évig.  

konyhabutor_festes_elott01_1.jpg

Tavaly tavasszal elhatároztam, hogy átfestem... Mégpedig feketére, mert az jobban mutat itt. Legbelül persze tartottam a végeredménytől, de nem tágítottam akkor sem, ha a legtöbb ember arcán az őszinte megrökönyödést láttam a színválasztásom miatt.

Nem volt egyszerű menet és nem a festék miatt. A lakk okozott sírógörcsöt, mert valahogy nem sikerült egyöntetű felületet elérnem. Végül fújtam a lakkot, ami néhol látszik, mert nem sikerült egyenletesen felvinnem.  

Mégis boldog vagyok és így már nem is érzem a felújítás sürgető érzését és egész más lett a nappali-konyha hangulata:

konyhabutor_festes_folyamata05_1_1.jpg

konyhabutor_festes05_1.jpg

konyhabutor_festes03_1.jpg

A fogantyúk cseréje pedig pedig megkoronázta az egész projektet:

152433271_1097561977377610_6088774842149670904_n.jpg

95829212_292272788438314_4747618232652416006_n.jpg

117312222_3890283890988465_6957649814360214377_n.jpg

Ti szoktatok festegetni?

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1916561866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása