Saját Otthon Projekt

Az imádott Ketchup-receptem

Az imádott Ketchup-receptem

2015. 09. 12. Schulz Veronika

Múlt hét szombaton reggel, mi mást csinálhattam volna, mint piacon voltam. Reménykedve indultam el itthonról. Bíztam benne, hogy idén is találok olyan helyet, ahol jó áron tudok paradicsomot venni. Ugyanis augusztus végén, szeptember elején lehet Lucullus paradicsomot fillérekért venni. Szerencsére meg is találtam azt az egyetlen helyet, ami a számításaimnak is megfelelő volt. Lucullus paradicsom, 199 Ft/kg. Tökéletes! Tavaly is pontosan ennyiért vettem. Nem kell, hogy szép legyen, lehet kicsit nyomott, de természetesen nem szabad rothadnia. 

Gyorsan vettem is belőle 12 kilót, szerencsére saját magamnak válogathattam. Hazahoztam és közben olyan voltam, mint egy málhás ló, mivel természetesen nem csak paradicsomot vettem. :)

Pontosan 3 éve nem veszek bolti ketchupot. A sajátot nagyon szeretem és van, hogy simán spagettit főzök ki, nyomok rá ketchupot, reszelek rá sajtot és így eszem. Olyan is van, hogy simán csak friss kenyérrel. Szóval ennyire nagyon. :)

DSCN1635kész_Fotor

Két részletben csináltam meg, mert tudtam, hogy 12 kiló paradicsom nem fog beleférni a lábasba, tehát a hozzávalókat is eszerint adom meg.

Hazaértem és neki is láttam, hogy elkészítsem a számomra már jól bevált recept alapján. Első lépésként 3 nagy fej vöröshagymát felvágtam és elkezdtem olívaolajon megfonnyasztani:

DSCN1586kész

Eközben a paradicsomokat hideg vízbe tettem és jól átdörzsöltem őket, hogy az összes föld és kosz lejöjjön róla. 

DSCN1584kész

Ezután megpucoltam egy egész fej fokhagymát és nagyobb darabokra vágtam:

DSCN1598kész

Rádobtam a vöröshagymára és hagytam, hogy összefőjenek az ízek, 1-2 perc alatt. 

DSCN1600kész

Ezután következett a paradicsom. A végüket levágtam és nagyobb kockára vágtam az összeset, közben folyamatosan adtam hozzá a hagymához:

DSCN1609kész

Vettem a piacon 2 db kápia paprikát is, ezt is nagyobb darabokra vágtam és a paradicsomos keverékhez adtam:

DSCN1611kész

Ezután jön az ízesítés: mindig teszek bele 1 dl vörösborecet és 0,5 dl almaecet. Hozzávetőlegesen 10-15 dkg barna cukor, ki, mennyire szereti édesen. 2-3 evőkanál mustár, egy teáskanál őrölt szegfűszeg, 2 rúd fahéj, 1 teáskanál balzsamecet-krém (Lidl-ben szoktam venni,de elhagyható), worchester-szósz, egy teáskanál só, bors. (Ezt szintén ízlés szerint)

Ha még nem az igazi, nem kell aggódni, később még utána lehet ízesíteni. Ha ezzel megvagyunk, kis lángon főzzük körülbelül egy órán keresztül:

DSCN1613kész

DSCN1616kész

Ezután következik a turmixolás. Pontosan ez a folyamat teszi lehetővé, hogy az alapvető hozzávalókat nem kell pici, apró kockára vágni, ez pedig nagyban megkönnyíti a munkát:

DSCN1617kész

Én a biztonság kedvéért az egészet turmixolás után egy sűrű szitán keresztül még átpasszíroztam. Talán ez a dolog legunalmasabb része, de a végeredményért mindenképpen megéri. Ilyen sima, selymes szószt kell kapnunk. Közben kóstolgassuk, ha nem elég édes, cukrozzuk, ha akarjuk sózzuk, minden csak az ízlésünkön múlik:

DSCN1625kész

Ezután semmi más dolgunk nincs vele, mint visszatenni a tűzre, kis lángra és körülbelül 3 órát főzzük, amíg jó sűrű lesz. Ezután steril üvegekbe töltjük, majd száraz dunsztba tesszük. Én erre egy pokrócot szoktam használni, egymás mellé rakosgatom az üvegeket és jól bebugyolálom a pokróccal, hogy szép egyenletesen hűljenek ki. A teljes mennyiségből 5*7 dl ketchup jött ki, ami biztos, hogy elég lesz jövő nyárig, ezt korábban már kitapasztaltam. :)

Egy szó, mint száz, bátran lássatok neki, mert tényleg megéri és sokkal finomabb, mint a bolti. 

DSCN1635kész_Fotor

Jó étvágyat hozzá! 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8512573321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása