Saját Otthon Projekt

Méz és chilli - a két jóbarát

Méz és chilli - a két jóbarát

2015. 11. 22. Schulz Veronika

Múlt hét vasárnap Férj a szokásos focimeccsét játszotta fiúkkal. Tudtam, hogy nem jön egyből haza, mert ilyenkor átbeszélik a világ nagy dolgait egy-két sör elfogyasztása mellett. Úgy gondoltam, hogy főzök neki valami finomságot, mire hazaér, biztosan éhes lesz.

Nem volt valami jó idő és nem igazán volt kedvem kimozdulni, így abból építkeztem, amit itthon találtam:

DSCN1896_Fotor

A főbb hozzávalók a következők:

  • 50 dkg csirkemell
  • 3-4 evőkanál szezámmag
  • 2-3 evőkanál méz
  • 1-2 teáskanál chilliszósz
  • 2 tojásfehérje
  • 2 evőkanál étkezési keményítő
  • só, bors

Először is kivettem a csirkemellet a fagyasztóból. Amíg vártam, hogy kiolvadjon, egy száraz serpenyőt melegítettem, beleszórtam a szezámmagot és addig pirítottam, amíg illatozni nem kezdett. Közben a csirkemell pont annyira kiolvadt, hogy fel tudjam szeletelni, így kis csíkokra vágtam:

 DSCN1868_Fotor

Egy tálba tettem a mézet és a chilliszószt, sóztam borsoztam. Ezután beleforgattam a csirkecsíkokat:

DSCN1872_Fotor

Ezután felvertem a két tojásfehérjét a keményítővel, enyhén ezt is sóztam, beletettem a korábban  megpirított szezámmagot, majd beleforgattam a csirkét:

DSCN1879_Fotor

Feldaraboltam egy pár szem aszalt paradicsomot és pár perc alatt kicsit megsütöttem:

DSCN1891_Fotor

Egy maréknyit félretettem a díszítéshez, a többihez hozzákevertem a csirkemellet a masszával együtt. 

Közben egy edényben vizet forraltam, megfőztem pár szem krumplit. Összetörtem, majd kevertem hozzá egy kis vajat, tejet, só, bors, sült aszalt paradicsom és egy kis medvehagymát. El is készült pikk-pakk a köret. 

Mikor Férj hazaérkezett, egyből közölte, hogy éhes. :) (Ki gondolta volna) Szeretem, amikor ilyen finomságot tudok neki tálalni, öröm volt nézni, ahogy elfogyasztotta! :)

 Egy kis aszalt paradicsommal és parmezánnal tovább díszítettem, szerintem igazán mutatós lett. :)

DSCN1896_Fotor

Nektek van kedvenc csirkés receptetek, ami különleges? Jó étvágyat hozzá, ha elkészítitek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3512573461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása