Saját Otthon Projekt

Paradicsomi leves a paradicsomleves

Paradicsomi leves a paradicsomleves

2016. 01. 03. Schulz Veronika

Sajnos véget értek az ünnepek, szép lassan mindenki visszatér a rendes kerékvágásba. Gondolom, - nem vagyok vele egyedül -, karácsony óta valahogy nem kívánom a nehéz ételeket.

Tegnap este kérdeztem Férjtől, hogy mit főzzek. Konkrét válasz nem érkezett, csak annyit mondott: levest! Mondom oké, én is megenném, de milyet.. Neki mindegy.. Na ettől a mondattól tudnék kiugrani az ablakon. Végül összeraktuk, legyen paradicsomleves. 

DSCN2225_Fotor

Hozzávalók:

  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 fél fej zeller
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • paradicsompüré
  • 1 hámozott paradicsom konzerv
  • ízlés szerint só, bors, bazsalikom

Gondoltam feldobom valamivel a levest, ne csak a szokásos galuska, betűtészta vagy simán reszelt sajt kerüljön bele, így arra gondoltam, sajtgombócokat készítek. Ehhez a következőkre lesz szükségünk:

  • 15-20 dkg reszelt sajt, vegyesen. (én füstölt és trappista sajt keverékéből dolgoztam)
  • 3 egész tojás
  • 10-15 dkg kukorica liszt (helyettesíthető búza darával)
  • só, kis bors

Először a zellert megpucoltam, majd 3 liter vízben feltettem főni. Közben megtisztítottam a hagymát, felaprítottam, majd olívaolajon megfuttattam:

DSCN2178_Fotor

DSCN2181_Fotor

Ezután megpucoltam a fokhagymát és az időközben üvegesre párolt vöröshagymához dobtam:

DSCN2187_Fotor

Itt következett volna az a lépés, hogy hozzáadom a paradicsom pürét. Nyilván főzés közben kell azzal szembesülnöm, hogy nincs itthon. Természetesen tegnap voltunk nagy bevásárláson és nem jutott eszembe, hogy megnézzem, van-e itthon. Illetve újra zárva vannak a boltok vasárnap, így esélytelen ma beszerezni. Kénytelen voltam improvizálni. Eszembe jutott, hogy nyáron főztem ketchupot. Miután átpasszíroztam, a maradékot eltettem üvegekbe. Már be is van ízesítve, úgyhogy ezt tettem a leves alapba. (A ketchup receptet egyébként itt találjátok)

DSCN2194_Fotor

DSCN2197_Fotor

Közben megfőtt a zeller is. A vízből kiszedegettem, nekem most csak az ízére volt szükségem, Az ízesített levet a paradicsomos alaphoz öntöttem. Só, bors, összekeverés, majd elkezdtem a levest összefőzni.

Nekiálltam összedobni a sajtgombócokat. Először lereszeltem a sajtot, majd összekevertem a kukorica liszttel:

DSCN2199_Fotor

Ezután hozzátettem a tojásokat. Később konstatáltam, hogy kevés lesz a két tojás, így hármat tettem hozzá: 

DSCN2202_Fotor

Majd a masszát összegyúrtam:

DSCN2209_Fotor

Fél órára betettem a hűtőbe pihentetni.

Közben a leves megfőtt és az egészet botmixerrel összeturmixoltam. A levesbetéthez kivettem a masszát a hűtőből, gombócokat formáztam és lobogó vízben megfőztem. Akkor jó, ha a gombóc feljön a víz felszínére:

DSCN2233_Fotor

Ezután már csak tálalnunk kell, a gombócra kanalazzuk a kész levest és már fogyaszthatjuk is:

DSCN2225_Fotor

 Jó étvágyat hozzá!

Ti hogy szoktátok készíteni?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3012573545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kati Lovas 2016.01.05. 08:47:57

A paradicsom leves házilag befőzött paradicsom léből az igazi!

Varga-Spongya Schulz Vercsi 2016.01.05. 09:02:47

Sajnos az idei befőzésem elfogyott. Így ennek hiányában kellett megoldanom. De a család nem panaszkodott, sőt.. :)

Vincze Attila És Kata 2016.01.05. 10:17:48

Azt meg lehet kérdezni, hogy kis fej, vagy a nagy fej zellerről van szó? :-) Mert nem mindegy, minek a fele.. :-)

Varga-Spongya Schulz Vercsi 2016.01.05. 10:38:30

Egy kisebb fej zellert vettem, azt feleztem. De szerintem, ha egy egész kisebb fej zellert vágsz fel, azt is megfőzheted teljes egészében, nem fogja elrontani, csak a zeller íze kicsit erőteljesebb lesz :)

Emilia Mátray 2016.01.05. 10:44:43

Igaza van Katikának . A paradicsomleves a házilag befőzött paradicsom léből az igazi ! Nagyon egészséges a paradicsom. Többféle fajtája ismeretes és termeszthető . /Lycopersicon esculentum ./ A paradicsom több fajtája nem piros ,hanem sárga hússzínű ,ezek legtöbbjének a savtartalma lényegesen kisebb a piros paradicsoménál,tehát édesebbek,és ezért azok is fogyaszthatják , akiknek emésztési bántalmaik vannak . A sárga paradicsom B-karotin tartalma eléri a sárgarépáét . A sárga paradicsom legfinomabb nyersen , salátának , de mindent készíthetünk belőle , amit a piros paradicsomból . Nagyon finom a leve is ! Én vegyesen főztem be belőle ivó lének is ! Persze ezzel nem arra utaltam , hogy kevertem volna a fajtákat ? Nagyon sokféle finomságot lehet készíteni a paradicsomból . Töltött paradicsomot ,salátákat , ivó levet , különböző fűszerezésekkel.Stb ! Pl :citromolajjal, citromlével,őrölt fekete , vagy fehér borssal,szegfűborssal, lestyángyökérrel ,reszelt szerecsendióval, édes köménnyel,bazsalikommal. Pláne , ha a saját bio kertünkben termeljük a paradicsomot. A mi kertünkben sikeres volt az utóbbi évben a termesztése . Befőztem vagy 80- 100- litert . Mivel minőségileg kifogástalan volt , a tetején az üvegnek alig volt vizes folyadék. Nagyon egészséges a paradicsom ! Ajánlom a fogyasztását !
süti beállítások módosítása