Saját Otthon Projekt

Zöld is, tészta is, finom is

Zöld is, tészta is, finom is

2016. 09. 25. Schulz Veronika

Ma ismét tésztát kívánt a kis szervezetem, de valahogy nem volt kedvem sem paradicsom alapú tésztához, sem tejszíneshez.

Bevallom, hogy igazából boltba sem nagyon volt kedvem menni, így végiggondoltam, mi az, amiből gazdálkodhatunk.

Szerencsére eszembe jutott, hogy nem olyan régen vettem egy adag spenótot, így meg is volt a megoldás.

Sajnos, friss spenót nem volt itthon, mert akárhogy nézem, abból az igazi, így maradt a fagyasztott, de nem baj, ez is nagyon finom lett.

dscn3420_fotor

Amire szükségünk lesz:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 5-6 szelet fekete erdei sonka (ha nincs, jó a sima, de akár anélkül is készíthető)
  • 1 adag spenót (friss vagy mirelit, kinek, melyik van otthon)
  • körülbelül 2 dl tejszín
  • 5 dkg vaj
  • 1 evőkanál teljes kiőrlésű liszt
  • 3 dl tej
  • ízlés szerint sajt
  • só, bors
  • fél zacskó teljes kiőrlésű tészta (természetesen sima is lehet)

Első körben a vöröshagymát kockára vágjuk, a fokhagymát megtisztítjuk.

Felszeletelhetjük azt is, én általában sajtreszelőn szoktam lereszelni, nekem úgy valahogy könnyebb.. Illetve, mindig megfeledkezem a fokhagymanyomó létezéséről. :)

A hagymát olíva olajon megdinszteljük, pár perc után hozzátesszük a fokhagymát is:

dscn3404_fotor

Eközben a sonkát feldaraboljuk, majd a hagymához tesszük, összesütjük:

dscn3406_fotor

Ezután hozzátesszük a spenótot, miután felengedett, hozzáöntjük a tejszínt és az egészet összeforraljuk:

dscn3407_fotor

Ilyenkor szoktam ízesíteni, szerintem ehhez a tésztához semmi más nem kell, csak só és bors. Egy lábasban felteszünk vizet forrni, a csomagolás szerint megfőzzük, körülbelül 8 percig.

Nem szoktam teljesen puhára főzni (alapból sem) mert miután összekeverjük a szósszal, még megszívja magát.

Amíg forr a tészta, elkészítjük a besamelt:

dscn3412_fotor

Egy edénybe tesszük a vajat, felolvasztjuk, majd hozzátesszük a lisztet, kicsit megpirítjuk.

Ezután szép lassan elkezdjük felönteni a tejjel, én egyszerre nagyjából egy dl-t szoktam beleönteni, majd a következőt és így tovább.

Ha kész a besamel, akkor hozzákeverjük a spenótos szószhoz, kicsit még rottyantunk rajta. Ezután belekeverjük a leszűrt tésztát és már tálalhatjuk is az isten ebédet. (vagy vacsorát :) )

dscn3420_fotor

Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Nagyon gyorsan elkészül, ha még nem próbáltátok, mindenképpen érdemes! :)

Boldog, jó étvágyat hozzá! :D

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1012574041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása